Delicious wordt nieuw leven ingeblazen

© PXimport

Delicious wordt nieuw leven ingeblazen

Geplaatst: 14 september 2011 - 06:49

Aangepast: 16 november 2022 - 10:25

Redactie ID.nl

Verzamelwebsite Delicious wordt nieuw leven ingeblazen door nieuwe eigenaren Steve Chen en Chad Hurley, de mede YouTube-oprichters. De site "moet net zo groot worden als Twitter."

De site is bedoeld als tool om overzichtelijk webpagina's te labelen en te categoriseren. Als gebruiker van Delicious is het mogelijk om sites te bookmarken en op te slaan in een persoonlijk account. Op die manier worden zeeën aan informatie gebundeld.

Volgens Chen is Google de tool om snel antwoorden op eenvoudige vragen te vinden. "Maar wanneer mensen een antwoord op een moeilijke vraag zoeken, willen wij ervoor zorgen dat de resultaten van die zoektocht als een portfolio beschikbaar wordt voor de volgende persoon", aldus Chen in The New York Times.

Werk aan de winkel

Chen en Hurley willen dat Delicious niet een site blijft die links categoriseert. Het moet een tool worden die kan worden afgestemd op de gebruiker. De meest recente links over onderwerpen die voor de gebruiker van belang zijn, worden bijvoorbeeld gekoppeld aan relevante tweets.

Hurley stelt dat het huidige imago van Delicious het lastig maakt om de site populair te maken: "We weten hoe moeilijk het is om een merk op te bouwen." De twee geloven echter dat de site verandering kan brengen in de manier waarop mensen browsen. Juist omdat er een overvloed aan informatie beschikbaar is, zouden mensen behoefte hebben aan een extra dienst die die informatie ordent.

Yahoo wil van Delicious af

De vorige eigenaar van de site, Yahoo, heeft de pagina in 2010 willen sluiten. Door slecht bezochte sites te stoppen, heeft Yahoo willen proberen om de eigen diensten meer te stroomlijnen. Yahoo heeft Delicious wel laten voortbestaan in de hoop dat het overgenomen zou worden.

Chen en Hurley hebben onlangs een onbekend bedrag geboden voor Delicious en hebben er grootse plannen mee. Ze zijn van plan de pagina net zo groot te maken als Twitter en Facebook. "We hebben de site niet gekocht om het te laten sneuvelen", aldus Harley.

Bron: Webwereld.nl

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten