Een archief maken met Outlook 2010

Door: Robbert Brus | 24 juni 2011 11:06

Apps & Software

Wordt uw Outlook wat traag bij het opstarten? Dit kan komen doordat u teveel e-mail bewaart. Het maken van een archiefbestand kan een oplossing zijn. Maak wel een goede back-up van het archiefbestand, want hier komt al uw archiefmail in te staan. De berichten staan dus niet meer op de server of in Outlook zelf (tenzij u het archief later weer opent in Outlook).

Stap 1

Start Microsoft Outlook en ga naar Bestand / Opties. Open het venster Geavanceerd en ga naar Exporteren. Klik vervolgens op de knop Exporteren.

Stap 2

Kies uit de lijst Naar een bestand exporteren en klik op Volgende. Selecteer nu Outlook-gegevensbestand (.pst) en klik op Volgende.

Stap 3

Selecteer de map die u wilt exporteren (gebruik eventueel een filter). Klik op Volgende, kies een locatie voor uw archief en kies Voltooien.