Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Facebook test 'wensknop' met winkelketens

Door: Elmar Rekers Elmar | 09 oktober 2012 14:04

None
Nieuws

Facebook is samen met enkele winkelketens een test begonnen met een zogenoemde wenslijst-functie. Hiermee hoopt Facebook met het sociale netwerk een nieuwe stap te zetten in de richting van e-commerce.

Facebook laat tegenover persbureau Reuters weten dat er momenteel een test loopt met zeven grote winkelketens. Gebruikers kunnen hierbij middels de wensknop aangeven welke producten ze graag willen hebben, waarna deze in een persoonlijke wenslijst verschijnen die gedeeld kan worden met Facebook-vrienden.

"Mensen kunnen deze items vervolgens met enkele klikken aanschaffen vanuit Facebook", zegt Facebook over de nieuwe functie. De 1 miljard Facebook-gebruikers worden volgens Reuters aangespoord om bijvoorbeeld cadeaus voor vrienden te kopen aan de hand van de wenslijstjes. Het sociale netwerk lijkt hiermee diens e-commerce activiteiten dus sterk te willen uitbreiden.

Collections

De test, met de werktitel Collections, loopt momenteel onder meer bij Victoria's Secret en Pottery Barn. Hoewel Facebook zegt dat het geen geld krijgt voor aankopen die via het netwerk verlopen, verwacht analist Colin Sebastian van Robert W. Baird dat er weldegelijk verschillende verdienmodellen voor handen zijn. Het meest voor de hand liggend is volgens hem dat Facebook straks betaald krijgt voor ieder product dat op een wenslijst wordt geplaatst, net zoals dat nu ook het geval is bij de Facebook-advertenties.

0 Reacties op: Facebook test 'wensknop' met winkelketens

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.