Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Google: ‘Gebruikers zijn advertenties Facebook spuugzat’

Door: Elmar Rekers Elmar Rekers | 30 november 2012 11:54

Nieuws

Facebook-gebruikers zijn de advertenties op het sociale netwerk ‘spuugzat’. Dat claimt althans Bradley Horowitz, vicepresident van Google+. “Daarnaast is het zeer frustrerend voor de betrokken merken.”

Horowitz deed de gepeperde uitspraken in een interview met Business Insider. Volgens de Google-topman is Facebook “een sociaal netwerk van het verleden.” Vooral de manier waarop het netwerk advertenties aan de gebruiker opdringt, is volgens hem achterhaald.

“Het is alsof iemand een reclamebord tussen twee pratende mensen zet, en ze ook nog broodjes probeert te verkopen. Het maakt dan niet uit of ik het aangeboden broodje ‘like’ of dat hier mijn favoriete mosterd op zit, het is gewoon het verkeerde moment om het in m’n gezicht te drukken”, aldus een gefrustreerde Horowitz.

Aanbevelingen van vrienden

De vicepresident van Google+ meent dat advertenties op zichzelf niet verkeerd hoeven te zijn op een sociaal netwerk, maar dat de plaats waar Facebook deze toont ongepast is. Google+ doet het in zijn ogen beter, omdat de advertenties hier worden gelinkt aan zoekopdrachten en aanbevelingen van vrienden.

Google+ heeft naar eigen zeggen zo’n 100 miljoen actieve gebruikers per maand. Facebook zag het aantal maandelijkse gebruikers onlangs door de grens van 1 miljard breken.

0 Reacties op: Google: ‘Gebruikers zijn advertenties Facebook spuugzat’

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.