© PXimport

Hardware werkt niet in Windows 7

Geplaatst: 1 april 2011 - 07:23

Aangepast: 16 november 2022 - 10:27

Redactie ID.nl

Lezerstip: Ik geef even een oplossing door voor een probleem waar meer mensen mee te maken (kunnen) krijgen/hebben. Het probleem: een of meerdere apparaten werken niet na installatie van Windows 7. Bij mij ging het om een Canon 8400F-printer. Deze werd herkend in apparaatbeheer, en ook was het nieuwste stuurprogramma geïnstalleerd, (ook voor Windows 7 Ultimate), maar de printer kwam niet aan het scannen toe. De toolbox verscheen netjes op het bureaublad, maar bleef hangen als je bijvoorbeeld ‘kopiëren’ aanklikte. Zelf heb ik zes dagdelen besteed aan het zoeken naar oplossingen (nieuwe drivers, andere compatibiliteitmodus, enzovoort). Na mijn probleem op forums te hebben neergelegd, bleken meerdere mensen een probleem met onder andere een scanner te hebben. Maar niemand had een oplossing.

Mijn probleem is opgelost dankzij een attente reactie van de Canon-helpdesk: “De reden waarom ToolBox niet wilt opstarten en u een foutmelding verkrijgt, ligt aan een beschadigd gebruikersprofiel in Windows 7. Dit fenomeen treedt spijtig genoeg in sommige versies van Windows 7 op. Microsoft is van dit probleem op de hoogte en biedt hiervoor een oplossing c.q. workaround aan via een artikel op hun website. Wij willen u daarom adviseren dit artikel te raadplegen en voor verdere vragen Microsoft te contacteren. Het kan zijn dus zijn dat een of twee apparaten niet werken, en (bijna) alle andere apparaten wel. In dat geval kan het gebruikersprofiel beschadigd zijn. Mogelijk werkt bij mensen met eenzelfde soort probleem deze oplossing ook? Ik heb dus een nieuw gebruikersprofiel aangemaakt conform de aanwijzingen op de Microsoft-pagina. Dit was het dus, mijn scanner werkt weer perfect.

Deze tip is ingestuurd door Rashmideva Veldhuizen.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten