Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Helpdesk: Microsoft Silverlight

Door: Robbin Ooijevaar | 06 april 2011 17:08

Apps & Software

Vraag van een lezer: Ik heb een tijdje geleden de Silverlight Player verwijderd en wil hem nu weer installeren. Dit lukt niet of slechts ten dele. Silverlight staat in softwarelijst maar ik krijg de melding ‘kan niet installeren’. Wat kan ik nu doen?

Ons antwoord: Silverlight is nodig om filmpjes af te spelen van bijvoorbeeld Uitzending Gemist (nieuwe versie) en RTL Gemist. Bij problemen met Silverlight, kunt u proberen om het programma te verwijderen en opnieuw te installeren. Verwijder via uw configuratiescherm alles wat met Silverlight te maken heeft. Herstart uw computer en surf vervolgens naar de website van Silverlight. De site geeft nu aan dat Silverlight niet aanwezig is op uw computer. Volg de stappen op het scherm en installeer de laatste versie van Silverlight opnieuw. Als het goed is moet het nu in één keer werken, maar voor de zekerheid kunt u uw computer beter nogmaals opnieuw opstarten. Surf naar een website die gebruikmaakt van Silverlight, bijvoorbeeld www.rtlgemist.nl, en controleer of het probleem is opgelost.

Verwijder Silverlight van uw computer en installeer het programma opnieuw.

0 Reacties op: Helpdesk: Microsoft Silverlight

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.