Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Logi: Het nieuwe Logitech is frisser, hipper, platter

Door: Elmar Rekers Elmar | 08 juli 2015 10:00

None
Games

Het immer mistige en regenachtige Cork (Ierland) was eind juni het decor waar Logitech zichzelf als herboren in de markt probeerde te zetten. Inclusief een fris, kleurrijk en superhip logo. Een groter contrast was niet denkbaar... Computer!Totaal was bij het evenement aanwezig om erachter te komen wat er in het verschiet ligt voor Logi.

Ruim drie decennia hobbelt Logitech al mee als fabrikant van randapparatuur voor onze tech-producten, en maakte (al dan niet gedwongen door een instortende pc-markt) meerdere transformaties door. Een omslag zoals gepresenteerd in Cork hebben we echter niet eerder van het bedrijf gezien. Iets waar Logitech naar eigen zeggen al sinds 2013 achter de schermen druk mee bezig was. Een kat in het nauw? Of een succesvolle fabrikant die zichzelf opnieuw heeft uitgevonden in de jacht op jonge consumenten?

Opvallende kleuren en een nieuw Logi-label moeten vernieuwing brengen.

Design als uitgangspunt

"Design is het uitgangspunt bij alles was we nu doen", zegt CEO Bracken Darrell. "Onze producten zijn vooruit gegaan, en nu is het tijd om ook met ons merk een sprong vooruit te maken." Boom, de zeer succesvolle bluetooth-speaker van Logitech, is volgens de fabrikant de weg die met meer productcategorieën ingeslagen zal worden. Een focus op kleur, jong design en eenvoudig in gebruik. "En boven alles: kwaliteit boven kwantiteit" , aldus Charlotte Johs, Global VP Brand Development bij Logitech.

In het regenachtige Cork werd de nieuwe strategie van Logitech onthuld.

Logi

Logitech zegt dus minder producten te gaan bouwen en meer aandacht te geven aan de spullen die wél naar het winkelschap komen. Logi is hierbij het nieuwe label dat gevoerd zal worden en op de verpakkingen moet pronken om die ongrijpbare jongeren te intrigeren. Is Logi dan ook de nieuwe naam van het bedrijf? "Nee, dat zeker niet", benadrukt Johs. "Logi by Logitech zal op veel, maar niet alle, nieuwe producten verschijnen." Onder meer de "G" gamingproducten van Logitech zullen onveranderd blijven, omdat er toch enige angst is de stevige positie in die markt te verliezen bij dergelijk grote veranderingen.

Of Logi het beoogde resultaat bereikt? We zullen het zien wanneer Logitech de komende maanden hun eerste producten onder de nieuwe vlag gaat lanceren.

De nieuwe huisstijl wordt in de komende twaalf maanden uitgerold.

Wat vind jij van het nieuwe Logitech logo? Laat het weten in de comments van dit artikel.

1 Reacties op: Logi: Het nieuwe Logitech is frisser, hipper, platter

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • 1 jaar, 10 maanden geleden
    Is inderdaad zo, is al een bedrijf wat lang bestaat en zou niet slim zijn om alles te vernieuwen sommige dingen zijn gewoon goed zoals het is….
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.