Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Mailen vanaf een laptop gaat vaak fout

Door: Robbin Ooijevaar | 21 juni 2010 16:18

None
Apps & Software

Dankzij webmaildiensten als Gmail en Hotmail kunt u overal e-mail ontvangen en versturen. Sommige mensen geven de voorkeur aan een e-mailprogramma als Outlook Express, Windows Mail of Outlook. Hierbij lopen notebookgebruikers vaak tegen het probleem aan dat het wel mogelijk is om mail te ontvangen, maar dat het versturen soms niet lukt.

Als u uw mail ophaalt, identificeert u zich met een gebruikersnaam en wachtwoord bij uw inkomende mailserver (pop-server). Bij de uitgaande mailserver (smtp-server) is de gebruikersnaam en wachtwoord vaak niet ingesteld. Hierdoor mag u alleen mailen met de smtp-server van uw provider als u ook daadwerkelijk aan het netwerk hangt van dezelfde provider. Stel dat u thuis XS4all hebt en elders een Ziggo-verbinding, dan zal de Xs4all-mailserver dienst weigeren als u het internet op gaat via Ziggo (en omgekeerd). Dit is op te lossen door de wachtwoordverificatie van de smtp-server in te schakelen. Hierdoor accepteert uw smtp-server ook berichten als u via een andere aanbieder met internet verbonden bent. In Outlook Express en Windows Mail opent u via het menu Extra / Accounts de instellingen van uw e-mail. Open het tabblad Servers en activeer onder Server voor uitgaande e-mail de optie Voor deze server is verificatie vereist. Gebruik de knop Instellingen een gebruikersnaam en wachtwoord instellen.

In Outlook opent u de eigenschappen van uw mailinstellingen via Extra / Accountinstellingen. De eigenschappen van uw uitgaande mailserver vindt in het gelijknamige tabblad achter de knop Meer instellingen. Als deze truc niet werkt, raadpleeg dan de website van uw internetaanbieder voor de correcte instelling.

Kies voor wachtwoordverificatie voor de uitgaande mailserver om overal en altijd probleemloos mail te versturen.

0 Reacties op: Mailen vanaf een laptop gaat vaak fout

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.