Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Microsoft: Google slaat plank mis met Instant

Door: | 30 september 2010 13:23

None
Apps & Software

Google's Instant zoektechnologie is technologisch interessant, maar is totaal niet wat een zoekmachine zou moeten doen. Dat vindt de man die verantwoordelijk is voor Microsoft's Bing.

Yusuf Mehdi, senior vice president van Microsoft's Online Audience Business en verantwoordelijke voor zoekmachine Bing, vindt Google Instant "indrukwekkend". Maar het slaat wat hem betreft wel de plank mis, dit is niet wat zoekmachines zouden moeten doen.

Google Instant is een nieuwe manier van het weergeven van zoekresultaten. Bij het invoeren van tekst in het zoekveld worden realtime resultaten getoond, voorheen werd eerst de zoekterm ingevoerd en daarna op enter gedrukt. Volgens Mehdi is deze verandering een misstap.

Grote verwarring

In plaats van dat Instant de zoeker helpt het juiste resultaat te vinden worden er meer resultaten getoond dan voorheen. Dus in plaats van de gebruiker beter van dienst te zijn, wordt de verwarring alleen maar groter, vindt Mehdi.

Dit zei hij tijdens de TechCrunch Disrupt conferentie. "Beide bedrijven willen zoeken makkelijker maken voor mensen. We zijn verschillend omdat het voor ons het belangrijkst is om de taak snel te vervullen. Het draait om wat je wilt bereiken, en het gaat ons niet om het weergeven van veel meer resultaten", aldus Mehdi, baas van "Decision Engine" Bing.

Microsoft benadert het zoeken volgens Mehdi anders en beter. De focus ligt op het assisteren van gebruikers via visuele aanpassingen in de gebruikersinterface. Daarnaast moeten de juiste resultaten direct op de pagina verschijnen.

HTML5

Mehdi toonde ook een video van de nieuwe voorpagina van Bing, met een full-screen video van walvissen die in de zee zwemmen. Dit deed Mehdi om de HTML5-mogelijkheden van IE9 te demonstreren. Daarnaast liet zij zien dat zoekers de mogelijkheid krijgen om tot in detail in te zoomen op een foto van Mount Rushmore. Mehdi legde niet uit waarom zoekervaring beter zou worden als gebruikers de mogelijkheid hebben om streaming video te kijken of kunnen inzoomen op foto's.

Ook Google toonde onlangs zijn HTML5-kunsten met een Pac-Man spel op de hoofdpagina van de zoekmachine. Google wilde niet direct reageren op de uitlatingen van Mehdi.

Bron: Webwereld.nl

0 Reacties op: Microsoft: Google slaat plank mis met Instant

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.