Microsoft zet mes in zoekmachine Bing

© PXimport

Microsoft zet mes in zoekmachine Bing

Geplaatst: 11 mei 2012 - 06:24

Aangepast: 16 november 2022 - 10:17

Elmar Rekers

Microsoft heeft donderdag een aantal fundamentele vernieuwingen aangekondigd voor zijn zoekmachine Bing. "De gebruiker zal minder tijd aan het zoeken besteden, en meer tijd hebben om dingen daadwerkelijk te doen", aldus Microsoft.

De vernieuwde Bing zoekmachine lijkt vooral een nadruk te gaan leggen op de integratie van sociale netwerken. Geeft de gebruiker een zoekopdracht dan zal Bing bijvoorbeeld ook kijken of Facebook-vrienden iets over het onderwerp hebben gezegd, of hier wellicht iets over weten. Dit wordt in een aparte kolom rechts in beeld weergegeven.

Naast Facebook doorzoekt Bing straks ook Twitter, Google+, FourSquare en LinkedIn. Om de verschillende zoekresultaten overzichtelijk te presenteren introduceert Microsoft een nieuwe interface. De zoekresultaten worden namelijk in verschillende kolommen verdeeld. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen de 'reguliere' resultaten, hits vanuit de sociale netwerken en informatie waarvan Microsoft zelf denkt dat ze voor de zoeker interessant kunnen zijn.

Uitrol Bing 2.0

Deze laatste kolom zal enkel verschijnen wanneer het om zoekopdrachten gaat waarbij de gebruiker een specifieke taak wil uitvoeren, zoals bijvoorbeeld het reserveren van bioscoopkaartjes of het boeken van een reis. Microsoft zal in juni starten met de uitrol van de nieuwe Bing. In de Verenigde Staten zal men als eerste met de zoekmachine aan de slag kunnen. Het is nog niet bekend wanneer Microsoft zijn verbeterde zoekmachine naar Nederland brengt.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten