MySpace geeft zich over, integreert Facebook

Uiteraard was de strijd al lang gestreden en is Facebook de onbetwiste sociale netwerkkkoning. MySpace geeft zich nu definitief gewonnen en lanceert "Mashup with Facebook".

MySpace-gebruikers zijn vanaf donderdag in staat een connectie te leggen tussen de twee sites en hun favorieten (likes) en interesses van Facebook in MySpace te trekken. De nieuwe functie moet MySpace-gebruikers in staat stellen om een gepersonaliseerde stroom aan entertainmentcontent te bundelen.

Zo worden langzamerhand de laatste sociale netwerktrekjes uit MySpace gehaald. Eens begon het netwerk als pionier, maar het werd in juni 2009 ingehaald door Facebook. Met 70,278 miljoen unieke bezoekers bleef Facebook in de VS Myspace toen net voor. Die laatste haalde destijds 70,237 miljoen bezoekers. Wereldwijd werd die slag ook gewonnen. Rond dezelfde tijd noteerde Facebook 307 miljoen unieke bezoekers, MySpace draaide 123 miljoen.

Strijd al lang gestreden

MySpace heeft sindsdien de focus verlegd naar muziek, film en entertainment. Ceo Mike Jones noemt het ook geen sociaal netwerk meer, maar refereerde aan MySpace als "een van de grootste entertainmentervaringen op het web".

"Dit is de erkenning van een oud verlies", duidt Ezra Gottheil, analist van Technology Business Research, de stap tegen Computerworld. "MySpace is al lang geen plek meer om vrienden te vinden en contacten te leggen. Dit versterkt de huidige waarde als publicatieportal. Iets dat Facebook niet is en nooit gaat worden."

Bron: Webwereld.nl

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten