Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Oplossing voor fout bij update naar iOS 5

Door: Martin Gijzemijter Martin | 13 oktober 2011 10:58

None
Apple

Het nieuwe besturingssysteem voor Apple-apparaten zoals de iPhone, iPod Touch en iPad maakt het gebruik van de toestellen een stuk gebruiksvriendelijker. Bijvoorbeeld door te zorgen dat je voortaan gewoon draadloos kunt updaten, in plaats van via iTunes. Maar helaas verloopt de laatste update via iTunes niet vlekkeloos. Gelukkig is dat te verhelpen.

Bij de update van iOS 4 naar iOS 5 hebben nogal wat gebruikers gemeld dat zij foutmeldingen krijgen waardoor het toestel weigert om de update uit te voeren. Ook wij hebben de foutmelding zelf ondervonden en inderdaad, de update scheidt er direct mee uit. Na letterlijk twintig keer proberen lukte het alsnog, maar er is ook een methode die wel direct werkt. U dient hiervoor wel eerst de iOS5-firmware gedownload te hebben (maar dat hebt u waarschijnlijk, anders kreeg u überhaupt de foutmelding niet). Zorg ervoor dat u de meest recente versie van iTunes hebt. Sluit het apparaat aan op de computer, start iTunes en klik met de rechtermuisknop op de naam van het apparaat (bijvoorbeeld iPhone van...) en vervolgens op Reservekopie maken. Klik vervolgens ook op Aankopen overzetten in datzelfde menu, om ervoor te zorgen dat u ook uw apps en dergelijke niet kwijt bent (de iPhone wordt namelijk gewist).

Zorg dat u eerst een back-up maakt en de aankopen overzet.

Herstellen

De truc zit hem in het feit dat we het apparaat gaan herstellen, in plaats van bijwerken. Het verschil is dus dat de iPhone, iPod Touch of iPad eerst volledig wordt gewist. Controleer of het firmware-bestand staat in de map C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates, waarbij Gebruiker uiteraard de naam is van uw gebruikersaccount en iPhone ook iPod of iPad kan heten, afhankelijk van het apparaat dat u gebruikt. Klik nu met de Shift-toets ingedrukt op de knop Herstellen en blader naar het firmware-bestand. Zodra u deze opent, wordt het apparaat hersteld aan de hand van de nieuwe firmware die u gedownload hebt.

Door te herstellen in plaats van bij te werken, lukt de update ineens wel.

Wanneer de update voltooid is, beschikt uw apparaat over iOS 5, maar is helemaal leeg. Klik nu wederom met de rechtermuisknop op het apparaat en kies voor Reservekopie terugzetten. Zodra dit is gedaan (dit kan wel even duren), synchroniseert u het apparaat met uw iTunes-bibliotheek (waarnaar u eerder de aankopen hebt overgezet), en u hebt iOS 5 en uw eigen gegevens.

0 Reacties op: Oplossing voor fout bij update naar iOS 5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.