RIM: 'Amerika hoogste prioriteit voor BlackBerry'

© PXimport

RIM: 'Amerika hoogste prioriteit voor BlackBerry'

Geplaatst: 30 januari 2012 - 07:07

Aangepast: 16 november 2022 - 09:24

Elmar Rekers

Thorsten Heinz, kersverse CEO van Research In Motion (RIM), laat in gesprek met persbureau Reuters weten dat het bedrijf zich met zijn BlackBerry's vooral zal focussen op de Amerikaanse markt.

Hoewel BlackBerry volgens Heinz in veel landen nog altijd in de lift zit, geeft hij toe dat de smartphones van RIM in de Verenigde Staten flink aan marktaandeel hebben moeten inleveren. "In de V.S. moet er dan ook echt een omslagpunt komen", zegt de CEO.

"We hebben daar een substantieel deel van onze markt verloren. Iets waar we absoluut aan moeten werken." Hoe Heinz denkt de verloren gebruikers terug te gaan winnen is nog niet duidelijk. Binnen twee weken zal hij zijn 'veelzeggende' toekomstvisie voor het bedrijf aan de Raad van Bestuur presenteren.

BlackBerry 10

In december zag RIM zich genoodzaakt om diens nieuwe generatie BlackBerry's enige tijd uit te stellen omdat de productie van een nieuwe chipset vertraging had opgelopen. Volgens Heinz zullen deze BlackBerry 10-toestellen voor de feestdagen van 2012 alsnog naar de winkel komen.

In de tussentijd zal het bedrijf zich vooral richten op de grote gebruikersgroep die nog altijd op een verouderde versie van het BlackBerry-besturingssysteem werkt. Slechts 20 procent van de Amerikaanse gebruikers heeft namelijk de nieuwste upgrade geïnstalleerd. Een nieuw updateprogramma moet hier volgens Heinz snel verandering in gaan brengen.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten