Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Samsung's Gear S2 is klein en stijlvol

Door: Daan Doedens Daan | 01 september 2015 09:22

None
Nieuws

Samsung heeft meer informatie vrijgegeven over de Gear S2, het gloednieuwe horloge dat binnenkort wordt gepresenteerd. Het horloge is klein en ziet er behoorlijk stijlvol uit.

De resolutie van 360 x 360 pixels, maar het scherm zelf is maar 1,2 inch breed. Daarmee is het een van de kleinere smartwatches, en dat is geen slecht idee. Een eerdere foto wees op een scherm van 1,65 inch, dus het verschil is groot. Wel is het horloge met 11,4 millimeter redelijk dik.

Tizen en 3G

De Gear S2 draait hoogstwaarschijnlijk op Tizen, Samsung's eigen besturingssysteem, in plaats van Android Wear. De S2 krijgt een 1GHz-processor, NFC en, sommige versies tenminste, 3G-ondersteuning.

Het moet gezegd: de Gear S2 is een van de mooiste smartwatches die we tot nu toe hebben mogen aanschouwen. Aan de buitenkant lijkt het op een normaal horloge, zij het iets groter en dikker. Aan de binnenkant moet het de strijd aangaan met andere Android-horloges en de Apple Watch.

IFA

Of dat gaat lukken, is nog maar de vraag. Met de Gear S sloeg Samsung vorig jaar de plank namelijk nogal mis. Samsung heeft zich echter een jaar kunnen beraden en de eerste voortekenen zijn gunstig. We gaan zeker meer over de Gear S2 horen tijdens IFA, het tech-evenement waar Computer!Totaal komende week uitgebreid verslag van gaat doen.

1 Reacties op: Samsung's Gear S2 is klein en stijlvol

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • None
    1 jaar, 9 maanden geleden Oscar
    De Nederlandse consument loopt nog niet echt warm voor de smartwatch, omdat ze de mogelijkheden/functies ervan (nog) niet kennen, ze weten nog niet goed wat ze er aan hebben. ze zien een gewone wijzerplaat maar weten niet dat die op een schermpje wordt geprojecteerd. Je ziet in de media te weinig demonstraties, van wat een smartwatch aan functies heeft, daar laten de fabrikanten kansen liggen, De consument wil nieuwsgierig gemaakt worden,
    .
    Ik weet nog in de jaren 80-90 toen het digitale horloge zonder wijzerplaat, met oplichtende rode cijfers, op een display zijn intrede deed, was de consument meteen overstag, iedereen wilde toen zo'n digitaal horloge hebben. later kwamen de lcd horloges met grijze cijfers
    .
    Maar nu slaat het niet aan omdat het digitale horloge overkomt als een gewoon standaard horloge met wijzerplaat, Blijkbaar weten de fabrikanten niet goed, hoe ze de mogelijkheden marketing technisch aan de consument moeten tonen. De fabriekanten zouden de mogelijheden meer moeten promoten, demonstreren, in tv commercials maar dat gebeurd gewoon veel te weinig of helemaal niet.
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.