Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

SkyDrive vanuit Office 2010

Door: | 26 augustus 2010 09:09

None
Apps & Software

SkyDrive biedt 25 GB online opslagruimte. In Windows 7 kunt u deze ruimte eenvoudig toegankelijk maken voor Windows Verkenner en andere programma’s, mits u slim gebruikmaakt van Office 2010. Zo kunt u vanuit ieder programma uw bestanden opslaan in SkyDrive.

1. SkyDrive en Office

Hebt u nog geen gratis SkyDrive-account? Maak er een aan via Skydrive. SkyDrive is een Live-dienst van Microsoft waarmee u verschillende bestanden kunt opslaan, zoals foto’s, video’s en andere documenten. Voordeel van SkyDrive is dat u de bestanden vervolgens vanaf elke computer met een internetverbinding kunt ophalen. Voor deze 123 maken we bovendien gebruik van Office 2010. U kunt hier de winkelversie van gebruiken, maar de bètaversie is ook geschikt voor ons doel. Hebt u Office 2010 en een SkyDrive-account? Tijd voor het echte werk. Open PowerPoint via Start, Alle programma’s, Microsoft Office, Microsoft PowerPoint 2010. Vervolgens kiest u voor Bestand, Opslaan en verzenden. Klik op Opslaan naar web. Klik daarna op de knop Aanmelden en geef de gebruikersnaam en het wachtwoord op van uw Windows Live ID-account.

Via de optie Opslaan naar web (in Office 2010) maakt u de SkyDrive-mappen voor andere programma’s toegankelijk.

2. Netwerkverbinding maken

Een overzicht met beschikbare SkyDrive-locaties verschijnt in het linkervenster. Dubbelklik op de locatie die u wilt toevoegen, waarna een nieuw verkennervenster wordt geopend. In de adresbalk bovenin vindt u de eigenlijke locatie van de SkyDrive-map. Deze hebt u nodig voor de volgende stappen. Klik aan het einde van de adresregel, selecteer het volledige adres en druk op Ctrl+C (de sneltoetscombinatie voor kopiëren). Open Kladblok (Start, Alle programma’s, Bureau-accessoires, Kladblok) en plak het gekopieerde SkyDrive-adres erin (gebruik daartoe de sneltoetscombinatie Ctrl+V). De eindstreep is in zicht. Open het menu Start en klik met de rechtermuisknop op Computer. Kies Netwerkverbinding maken, selecteer vervolgens de stationsletter waaraan u de SkyDrive-map wilt koppelen en plak het adres in het invoervak eronder. Rond het proces af met een klik op Voltooien. Uw SkyDrive-map is nu toegankelijk via Windows Verkenner en andere programma’s!

Kopieer de locatie van de gewenste SkyDrive-map naar het venster waarmee u netwerkverbindingen opzet.

3. Windows Live ID-koppelen

Om uw SkyDrive-map altijd toegankelijk te maken, moet u uw Online ID aan het gebruikersaccount van Windows 7 koppelen. Daarmee wordt u voortaan automatisch aangemeld. Klik op Start, Configuratiescherm. Kies Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht en klik op Gebruikersaccounts. Links in het venster kiest u voor Online id’s koppelen. Kies vervolgens Provider voor online-id’s toevoegen. Nu installeert u de provider van Windows Live. Gebruik de wizard om vervolgens uw Windows Live ID te koppelen aan het gebruikersaccount. Uw werk zit erop. Wilt u meer (sub)mappen va SkyDrive toegankelijk maken? Herhaal de stappen voor elke submap. Hierbij kent u aan elke map een eigen stationsletter toe.

Dankzij Online ID hoeft u zich niet telkens opnieuw aan te melden bij het benaderen van een SkyDrive-locatie.

0 Reacties op: SkyDrive vanuit Office 2010

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.