SkyDrive vanuit Office 2010

Door: dennis-gandasoebrata | 26 augustus 2010 09:09

Apps & Software

SkyDrive biedt 25 GB online opslagruimte. In Windows 7 kunt u deze ruimte eenvoudig toegankelijk maken voor Windows Verkenner en andere programma’s, mits u slim gebruikmaakt van Office 2010. Zo kunt u vanuit ieder programma uw bestanden opslaan in SkyDrive.

1. SkyDrive en Office

Hebt u nog geen gratis SkyDrive-account? Maak er een aan via Skydrive. SkyDrive is een Live-dienst van Microsoft waarmee u verschillende bestanden kunt opslaan, zoals foto’s, video’s en andere documenten. Voordeel van SkyDrive is dat u de bestanden vervolgens vanaf elke computer met een internetverbinding kunt ophalen. Voor deze 123 maken we bovendien gebruik van Office 2010. U kunt hier de winkelversie van gebruiken, maar de bètaversie is ook geschikt voor ons doel. Hebt u Office 2010 en een SkyDrive-account? Tijd voor het echte werk. Open PowerPoint via Start, Alle programma’s, Microsoft Office, Microsoft PowerPoint 2010. Vervolgens kiest u voor Bestand, Opslaan en verzenden. Klik op Opslaan naar web. Klik daarna op de knop Aanmelden en geef de gebruikersnaam en het wachtwoord op van uw Windows Live ID-account.

Via de optie Opslaan naar web (in Office 2010) maakt u de SkyDrive-mappen voor andere programma’s toegankelijk.

2. Netwerkverbinding maken

Een overzicht met beschikbare SkyDrive-locaties verschijnt in het linkervenster. Dubbelklik op de locatie die u wilt toevoegen, waarna een nieuw verkennervenster wordt geopend. In de adresbalk bovenin vindt u de eigenlijke locatie van de SkyDrive-map. Deze hebt u nodig voor de volgende stappen. Klik aan het einde van de adresregel, selecteer het volledige adres en druk op Ctrl+C (de sneltoetscombinatie voor kopiëren). Open Kladblok (Start, Alle programma’s, Bureau-accessoires, Kladblok) en plak het gekopieerde SkyDrive-adres erin (gebruik daartoe de sneltoetscombinatie Ctrl+V). De eindstreep is in zicht. Open het menu Start en klik met de rechtermuisknop op Computer. Kies Netwerkverbinding maken, selecteer vervolgens de stationsletter waaraan u de SkyDrive-map wilt koppelen en plak het adres in het invoervak eronder. Rond het proces af met een klik op Voltooien. Uw SkyDrive-map is nu toegankelijk via Windows Verkenner en andere programma’s!

Kopieer de locatie van de gewenste SkyDrive-map naar het venster waarmee u netwerkverbindingen opzet.

3. Windows Live ID-koppelen

Om uw SkyDrive-map altijd toegankelijk te maken, moet u uw Online ID aan het gebruikersaccount van Windows 7 koppelen. Daarmee wordt u voortaan automatisch aangemeld. Klik op Start, Configuratiescherm. Kies Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht en klik op Gebruikersaccounts. Links in het venster kiest u voor Online id’s koppelen. Kies vervolgens Provider voor online-id’s toevoegen. Nu installeert u de provider van Windows Live. Gebruik de wizard om vervolgens uw Windows Live ID te koppelen aan het gebruikersaccount. Uw werk zit erop. Wilt u meer (sub)mappen va SkyDrive toegankelijk maken? Herhaal de stappen voor elke submap. Hierbij kent u aan elke map een eigen stationsletter toe.

Dankzij Online ID hoeft u zich niet telkens opnieuw aan te melden bij het benaderen van een SkyDrive-locatie.

0 Reactie(s) op: SkyDrive vanuit Office 2010

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.