Team Bondi: 'L.A. Noire werd veel te groot'

© PXimport

Team Bondi: 'L.A. Noire werd veel te groot'

Geplaatst: 4 januari 2012 - 07:55

Aangepast: 16 november 2022 - 09:37

Redactie ID.nl

Brendan McNamara van ontwikkelaar Team Bondi heeft in een interview met OPM laten weten dat hun game L.A. Noire achteraf gezien misschien te groot is geworden. "De omvang van deze game was de voornaamste reden van de lange ontwikkeltijd."

"Het is een enorme game, waarschijnlijk zelfs iets te groot. De map is gigantisch en dat is grotendeels mijn fout", vertelt studio-oprichter McNamara. "We moesten als nieuwe studio een geheel nieuw proces beginnen om het allemaal voor elkaar te krijgen."

Volgens de game director was de studio vooral veel tijd kwijt aan het ontwikkelen van de technische middelen om een dergelijk grote stad tot leven te wekken. "Denk aan het complete wegennet, de route van de trolleybussen, de stroomkabels die alle gebouwen verbinden. Technisch was dit een hele zware klus, en dan heb ik het nog niet eens over MotionScan gehad."

Research

Verder meent McNamara dat de studio ook veel kostbare tijd in de research heeft moeten steken om alle details uit het Los Angeles van de 1940's nauwkeurig over te nemen. "De eerste anderhalf jaar, misschien wel langer zelfs, waren we alleen maar bezig met het doen van research", aldus de director.

L.A. Noire verscheen in mei 2011 voor zowel de Xbox 360 als de PlayStation 3 en is sinds november ook beschikbaar voor pc-gamers. Team Bondi heeft in totaal zeven jaar aan de sandbox-game gewerkt.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten