Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Test: Kinect Rush: A Disney Pixar Adventure

Door: | 23 mei 2012 12:00

None
Apps & Software

Dat sporten gezond is weten we allemaal. Helaas vindt lang niet iedereen sporten ook leuk. Ook Disney lijkt zich dit te beseffen en gooit samen met Microsoft haar personages in de strijd om ons hierbij helpen. Is Kinect Rush een passend antwoord, of slechts de zoveelste calorieverbrander die erin faalt ons te motiveren?

Als eerste is het goed om te weten dat, hoewel we hier met een fysiek intensieve game te maken hebben, het geen stereotype sportprogramma is. Want in tegenstelling tot de meeste fitnessgames geeft deze titel weinig aandacht aan het feit dat u intensief bezig bent. In plaats daarvan ligt de nadruk op het avontuur dat u beleeft.

Kinderen

Zoals u zult vermoeden is de doelgroep van deze titel kinderen en mag het ook geen verrassing zijn dat het verhaal hier duidelijk op is gericht. Net als het eerder verschenen Disneyland Adventures maakt ook deze titel gebruik van een pretpark dat de verbinding vormt tussen verschillende levels. Nadat de Kinect-sensor u heeft gescand, kunt u met uw eigen kinderlijke evenbeeld rondlopen in dit park. Hier zult u andere kinderen ontmoeten waarmee u verschillende verhalen speelt in de werelden van diverse Disney Pixar-films.

Iedere wereld kent drie levels die u moet doorlopen, of beter gezegd: rennen. Want op de Cars-raceparcours na zijn alle overige levels hindernisbanen die uit een mix van rennen, gooien, springen en klimmen bestaan. Deze levels zijn stuk voor stuk erg intensief, en een goede opwarming voordat u deze game gaat spelen is dan ook zeker aan te raden. Wel is het vermakelijk en een effectieve manier om de gedachten van het sporten zelf af te halen. U zult namelijk vooral bezig zijn met het halen van de snelste tijd en het verzamelen van verschillende objecten die uw eindscore verhogen.

De Kinect-sensor voor de Xbox 360 moet u inscannen om te kunnen spelen.

Frustraties

Helaas is het niet alleen maar dolle pret. Zoals we al bij meerdere games hebben ervaren werkt ook de Kinect-besturing bij Kinect Rush niet vlekkeloos en dit is in sommige gevallen nog zacht uitgedrukt. Het rennen werkt prima en ook het 'luchtsturen' bij de Cars-levels werkt zoals het hoort. Het draaien van personages in de ren-parcours kan in sommige gevallen echter een ramp zijn en ook het springen en klimmen wordt niet altijd juist geregistreerd door de camera. Dit zorgt dan ook voor de nodige frustratie en bederft een anders zeer vermakelijk alternatief op sporten.

Ook de levensduur van dit spel had langer gemogen. Zo zijn er namelijk maar vijftien levels aanwezig en gezien u hier letterlijk doorheen sprint, is dit niet erg veel. Wel wordt er een poging gedaan om het wat langer aantrekkelijk te houden. Zo kunt u de game met twee spelers spelen, medailles verdienen, personages vrijspelen en andere extra's ontdekken die geheime paden in een level blootleggen. Toch zijn deze extra's wat karig en zullen er maar weinig mensen zijn die vanwege dit de game nog eens zullen opstarten.

Audiovisueel

Grafisch is Kinect Rush best in orde. Zo zien de levels er over het algemeen goed uit, met een aantal uitblinkers die van hoge kwaliteit zijn. Ook de personages zien eruit zoals we van de films gewend zijn. Het park zelf en de kinderen zijn wel wat simpel maar zullen weinig effect hebben op de beleving van het spel.

Bij de Cars-races moet u een onzichtbaar stuurtje vasthouden voor de besturing.

Wat de beleving wel zal beïnvloeden is de audio. De muziek en de geluidseffecten zijn een goede ondersteuning van de game en creëren de juiste sfeer. Ook leuk is dat de Pixar-personages hun originele stemmen uit de films hebben. Helaas zijn de gesproken teksten erg repetitief en daarnaast klinken de stemmen van de kinderen goedkoop. Wel is alles beschikbaar in het Nederlands en dus ook op dit gebied echt geschikt voor kinderen. Jammer genoeg ondersteunt de game geen Nederlandse spraakbesturing, iets wat in het Engels wel aanwezig is.

Conclusie

Kinect Rush: A Disney Pixar Adventure is een intensieve game die sportelementen netjes weet te verweven met echte game-elementen. Als de besturing werkt is dit dan ook zeker een prettige en gezonde game om te spelen. Helaas werkt de besturing niet altijd naar behoren, waarbij u nog moet optellen dat deze titel ook vrij kort is. Hierdoor is het toch een wat middelmatige game die voornamelijk voor het jonge publiek leuk kan zijn, maar dit niet altijd is.

Kinect Rush: A Disney Pixar Adventure

Prijs € 49,99

Taal Nederlands gesproken, Engels optioneel

Platform Xbox 360 (Kinect vereist)

Ontwikkelaar Asobo Studio

Uitgever Microsoft Studios

PEGI 7+

Genre Adventure

Releasedatum 23 maart 2012

Oordeel 6/10

Pluspunten

Geschikt voor kinderen

Originele stemmen

Calorieverbrander

Minpunten

Kort

Besturing werkt niet altijd naar behoren

Repetitieve teksten

0 Reacties op: Test: Kinect Rush: A Disney Pixar Adventure

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.