Zo vind je de beste Spotify afspeellijsten

Geplaatst: 29 december 2018 - 15:34

Aangepast: 14 december 2022 - 13:34

Stefanie Katzenbauer

In een tijdperk waarin zo’n beetje alles gestreamd wordt, is muziek op dat gebied geen uitzondering. Maar worstel jij ook steeds met het vinden van leuke nieuwe afspeellijsten op Spotify? Ondanks dat de afspeellijsten op Spotify zelf makkelijk te doorzoeken zijn, kan het toch best lastig vinden om nét die ene juiste afspeellijst op Spotify te vinden. Daarom hebben wij voor jou: de beste sites om afspeellijsten op Spotify te vinden!

The Playlist Miner

Ben je in een bepaalde bui en wil je daar passende muziek bij zoeken? Dan is The Playlist Miner de oplossing voor je. Deze tool maakt verbinding met je Spotify account en zoekt op basis van jouw eigen zoekcriteria muziek die past bij jouw aangegeven stemming of genre. Dit doet The Playlist Miner door de best beluisterde muziek van de openbare afspeellijsten op Spotify te doorzoeken op jouw ingevoerde zoekwoord. Vervolgens krijg je een lijst met alle afspeellijsten op Spotify waarin jouw zoekterm voorkomt! Ook kun je ervoor kiezen om de best beoordeelde nummers op te zoeken die matchen bij jouw stemming.

Boil the Frog

Zin om Andrea Bocelli te luisteren maar heb je ook zin om de nieuwste hits van Ariana Grande te horen? Boil the Frog maakt een naadloze afspeellijst op Spotify van twee artiesten naar keuze. De afspeellijst begint met je eerst gekozen artiest en zoekt vervolgens via allerlei andere nummers van andere artiesten een weg naar de tweede artiest. Het beste van twee werelden dus!

Playlists.net

Playlists.net laat je heel eenvoudig alle beschikbare afspeellijsten op Spotify doorzoeken. Je kunt vast een preview luisteren via de site zelf maar, als de afspeellijst bevalt, er ook voor kiezen om deze op Spotify zelf te beluisteren.

Zoeken doe je makkelijk door een genre, artiest of stemming in te typen. Ook kun je op de homepagina bladeren door verschillende genres of stemmingen. Als je hierbij de filtertool toepast, vindt je uit al die duizenden afspeellijsten op Spotify vast net die ene die precies past bij wat je zoekt.

Spotibot

Spotibot helpt je met het ontdekken van nieuwe muziek. Vul een artiest in waarvan je houdt en Spotibot zoekt op basis van het luistergedrag van anderen de beste andere muzikanten die bij jouw zoekopdracht passen. Op basis hiervan wordt een afspeellijst gecreëerd waardoor jij eenvoudig en overzichtelijk nieuwe muziek kan ontdekken in een handomdraai.

Als je een Last.fm account hebt kun je deze ook koppelen aan Spotibot. Zo wordt het vinden van nieuwe muziek nog makkelijker.

Magic Playlist

Heb jij ook zo’n hekel aan een afspeellijst samenstellen voor een bepaalde gelegenheid? Met Magic Playlist maak jij in nog geen seconde de perfecte afspeellijsten op Spotify. Deze site stelt op basis van één door jou aangegeven nummer een complete afspeellijst samen die je vervolgens makkelijk kan opslaan in Spotify. Als er een nummer tussen staat wat je niet leuk vindt, verwijder je dat makkelijk met de prullenbak naast het nummer. Ook kun je hier de volgorde van de afspeellijst aanpassen. Hiervoor klik je op een nummer en sleept dit naar de plek waar je het nummer hebben wil. Klaar met aanpassen? Sla deze dan op in Spotify en geniet van jouw gepersonaliseerde afspeellijst op Spotify!

0,0

...