Nieuw op Netflix: de beste films en series van april 2019

Geplaatst: 29 maart 2019 - 15:24

Aangepast: 16 november 2022 - 09:43

Stefanie Katzenbauer

Elke maand verschijnen er talloze nieuwe Netflix-films en Netflix-series. Lastig om allemaal bij te houden, dus zetten wij graag de beste films en series die nieuw zijn op Netflix op een rijtje. Dit wordt er verwacht op Netflix!

300

Het is 480 jaar voor Christus. De koning van Sparta ziet de Perzische troepen steeds dichterbij komen en moet de slag om Thermopylae gaan leiden om zijn volk en natie te beschermen. Verwacht een hoop epische veldslagen en bekende uitroepen als ‘this is Sparta!’ in deze film. Een extra episch effect van het verhaal is dat slechts 300 Spartanen en opnamen tegen meer dan een miljoen Perzen. De slag zou uiteindelijk leiden tot de eerste democratie van onze geschiedenis.

Seven Pounds

Will Smith is weer te zien in een tranentrekker. Dit keer speelt hij de hoofdrol in de dramafilm Seven Pounds. Deze film is gemaakt door dezelfde regisseur als The Pursuit of Happiness. Ook in Seven Pound kan je rekenen op de nodige drama. Will Smiths personage Bill heeft namelijk een geheim. Hij besluit zich terug te trekken uit de maatschappij en zeven personen te helpen hun leven te veranderen. Dit zijn natuurlijk geen willekeurige individuen: samen leiden ze tot de ontknoping van het verhaal.

Wonder Woman

In DC’s Wonder Woman zien we de prachtige Gal Gadot echte girlpower symboliseren. Als mysterieuze amazone komt zij in onze beschaving terecht ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Met haar zeer bijzondere en ongeëvenaarde vaardigheden sluit ze zich aan bij een speciaal team om de oorlog te stoppen.

Spider-Man: Homecoming

Dit keer geen DC-universum maar een Marvel Universum film. Spider-Man: Homecoming. Met Tom Holland als de jeugdige Spider-man kan je rekenen op een hoop humor en natuurlijk de crossovers die je kan verwachten als je een Marvelfilm kijkt. In Homecoming probeert Spider-Man namelijk hardnekkig om toegelaten te worden tot het Avengers team. Iron Man (Robert Downey Jr.) vindt het echter niet zo’n strak plan om een tiener op een doodsmissie te sturen.

Orphan

Een stel besluit dat het tijd is voor een nieuwe toevoeging aan het gezin. Daarom gaan ze over op adoptie. Ze maken een moedige beslissing en kiezen niet voor een baby of een peuter maar voor de ongeveer 10 jaar oude Esther. Esther is een erg volwassen kind maar na een tijdje ontstaan er zeer verontrustende situaties. In Orphan kan er alleen maar geconcludeerd worden dat er iets mis is met Esther. Maar wat? En hoe erg?

Baby Driver

Op jonge leeftijd had Baby een ongeluk waar hij een harde piep in zijn oor aan over heeft gehouden. Hij speelt continu muziek af om deze vervelende toon te blokken. Dit zorgt ervoor dat hij hyper gefocust is en onwrikbare zenuwen heeft en dat is maar goed ook: hij is namelijk de chauffeur van zogenaamde vluchtauto’s. Maar dit kan natuurlijk niet altijd goed blijven gaan. Zeker wanneer hij verliefd wordt op een leuke serveerster, merkt hij hoe zeer hij met zijn leven speelt.

The Notebook

The Notebook is de klassieker onder de klassiekers. Hij vertelt het verhaal van Noah en Allie die een epische romance beleven op jonge leeftijd. Maar de rijke familie van Allie probeert een stokje te steken voor hun liefde en het lot drijft de geliefden uit elkaar. Op latere leeftijd brengt datzelfde lot ze weer op elkaars pad maar dan lijkt alle hoop al verloren te zijn voor Noah, die altijd op Allie is blijven wachten.

0,0

...