BlackBerry op zoek naar 'wow'-factor

Door: | 30 september 2014 13:09

Nieuws

Het nieuwe businessmodel van BlackBerry gaat de gebruiker nog veel vaker verrassen. Minimaal één onconventioneel apparaat per jaar is het plan. "We willen de 'wow' factor".

Een dappere poging bij de zoektocht naar dé nieuwe form factor van de smartphone of gewoon een heleboel weggegooid geld? Wie zal het zeggen. De vierkante, tamelijke grote BlackBerry Passport is slechts een voorbode van wat er nog allemaal gaat komen. Want als smartphone-fabrikant wil de markt jaarlijks gaan verrassen.

Jaarlijks een onorthodox mobieltje

Het ooit grote BlackBerry heeft volgens Ron Louks, baas van de apparatendivisie, ruimte om elk jaar met ten minste één onconventioneel apparaat te komen. "Wanneer het aankomt op het ontwerp en vernieuwing, willen we de 'wow' factor. Niet alle producten zullen dat hebben, maar we hebben zeker kansen", zo vertelt Louks aan Reuters.

Volgens hem wordt de Passport prima ontvangen en zit er zeker nog een generatie van het model in. Ook zet het bedrijf hoog in met de BlackBerry Classic, het toestel dat veel weg heeft van de in een grijs verleden uitermate populaire Bold. Terug naar het verleden om te teren op oud succes of innovatief zijn en op een dag met dé nieuwe form factor komen. BlackBerry probeert beide.