Consumentenbond start offensief tegen telco's

Door: | 19 januari 2012 11:01

Nieuws

De Consumentenbond start een offensief tegen telecomproviders en voor de 'absurde regels' die ze hanteren bij mobiele abonnementen. De bond roept klanten op te protesteren.

De Consumentenbondbond vindt het 'absurd' dat telco's belminuten naar boven afronden en klanten verplichten belminuten en sms'jes af te nemen bij de aanschaf van een mobiel abonnement. De vereniging concludeert dat de regels allemaal in het nadeel van consumenten zijn.

Absurde regels

Bart Combée, directeur Consumentenbond, in een bericht aan de pers: "Ik weet zeker dat als supermarkten alle boodschappen op hele euro's naar boven afronden, klanten zich massaal bestolen voelen. Toch hanteren aanbieders van mobiele abonnementen wel dit soort absurde regels. Het wordt hoog tijd dat zij gaan luisteren naar hun klanten!"

Consumenten kunnen providers tot de orde roepen via de site van de bond, die daarvoor een invulformulier heeft opgezet met eisen als 'tegoeden een jaar houdbaar', 'MB's los van belminuten/sms'jes', 'lagere internetkosten zonder bundel' en 'gesprekken afrekenen per seconde'.

Metafoor supermarkt

De actie wordt ondersteund door een video (zie onder) met daarin een sketch over een klant die in een supermarkt verplicht een ander product moet afrekenen. Hiermee hoopt de bond aan te tonen hoe vreemd de verplichte afname van belminuten bij de aanschaf van een mobiel abonnement eigenlijk is.

Het protest is een onderdeel van de campagne Telecomplicaties?! die vorig jaar van start ging en erop gericht is consumenten mobiel wijzer te maken.

[youtube]6TL3kzyyzdw[/youtube]

Bron: Webwereld.nl