90 procent Google Buzz bestaat uit feeds

Nog geen tien weken na de start van Google Buzz blijkt dat 90 procent van de berichten geautomatiseerd worden geplaatst. Buzz is een echoput waar niemand naar kijkt.

Bijna 63 procent van de berichten die via Buzz worden gepubliceerd zijn afkomstig van Twitter en 27 procent wordt geplaatst via rss-feeds. Dit blijkt uit gegevens van webanalist PostRank. Bij de overige 10 procent van de berichten, waar soms 'echte' statusberichten tussen zitten, horen ook nog automatische berichten van onder meer Google Latitude en Ping.fm.

Feest voor robots

Google Buzz is in essentie een "feest voor robots", schrijft PostRank. Niemand schijnt de moeite te nemen om er zelf naar te kijken. "Misschien hoef je voorlopig nog geen haast te maken met het installeren van een Google Buzz-button op je site." Ook ReadWriteWeb vraagt zich af waarom Buzz geen succes is terwijl het plaatsen van Buzz in Gmail toch een van de meest prominente plekken van het hedendaagse internet moet zijn.

Buzz lijkt vooral op Facebook. Er kunnen posts worden geplaatst en daar kan weer op worden gereageerd. "Waarom Buzz gebruiken als al je vrienden Facebook gebruiken?", legt ReadWriteWeb de vinger op de zere plek. Buzz wordt geroemd door het gebruik van open data standaarden. "Maar blijkbaar is dat iets waar alleen robots opgewonden van worden."

© PXimport

Bron: Webwereld.nl

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten