Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Back-up maken van Google Documenten

Door: | 23 maart 2010 10:03

None
Apps & Software

Google Documenten (Google Docs) is natuurlijk een uitstekende manier om altijd en overal bij uw belangrijke documenten te kunnen, mits u een computer met internetverbinding hebt. Hoewel de kans klein is, zou het een keer kunnen gebeuren dat Google Documenten niet bereikbaar is. Of stel dat uw internetverbinding niet werkt. Of, in het ergste geval: stel dat uw account gehackt wordt! Is het dan geen veilig idee om een back-up te hebben van uw online documenten? Wij laten u zien hoe u dit eenvoudig regelt.

Sinds een paar maanden is het mogelijk om direct vanuit Google Documenten uw documenten, spreadsheets, presentaties en pdf-bestanden te exporteren naar een zip-bestand, dat u vervolgens kunt downloaden.

Log allereerst in op Google Documenten. Klik vervolgens aan de linkerzijde in het menu op Alle items. Klik daarna in het rechter deelvenster op het knopje met het vinkje en selecteer hier Alle zichtbare selecteren om alle items te markeren. Klik hierna op Meer acties / Exporteren.

Selecteer alle bestanden en klik op Meer acties / Exporteren.

Er wordt nu een venster geopend, met het tabblad Geselecteerde items geopend. We willen niet alleen de laatste, maar alle documenten downloaden, dus klikt u op het tabblad Alle items. U kunt hier vervolgens nog aangeven of u bepaalde documenttypes niet wilt downloaden. Als u bijvoorbeeld alleen documenten en spreadsheets wilt downloaden, dan selecteert u in het uitvouwmenu achter Andere bestandstypen de optie Niet downloaden (overslaan). Wilt u een back-up maken van al uw bestanden, dan hoeft u niets te wijzigen en klikt u direct op de knop Downloaden. De grootte van al uw gezipte bestanden mag maximaal 2 GB zijn, houd hier rekening mee!

Via het tabblad Alle items kunt u alles in een zip-bestand downloaden.

Alle geselecteerde bestanden worden nu geëxporteerd naar een zip-bestand. Dit kan even duren en is afhankelijk van hoe groot de bestanden zijn. Wilt u hier niet op wachten, dan kunt u klikken op de knop E-mailen bij voltooiing.

U kunt er ook voor kiezen om Google u te laten e-mailen als het exporteren klaar is.

Zodra alle bestanden gezipt zijn, dan stuurt Google u een e-mail met een directe link naar het gezipte exportbestand. Voor de veiligheid is deze link maar beperkte tijd beschikbaar. Na drie dagen zal de link komen te vervallen.

U krijgt een mailtje met een directe link zodra uw exportbestand klaar is.

Als u niet heel veel, of niet al te grote bestanden hebt, dan kunt u gewoon even wachten. Zodra Google klaar is met het inpakken, kunt u het zip-bestand opslaan op een locatie naar keuze op uw pc.

0 Reacties op: Back-up maken van Google Documenten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.