Murdoch: iPad is redding voor kranten

De tablet pc, de iPad in het bijzonder, wordt de redding voor traditionele kranten. Lezers zijn steeds meer bereid om te betalen voor nieuwscontent.

Volgens Rupert Murdoch, mediamagnaat en eigenaar van News Corp, dat onder meer The Wall Street Journal en het Britse The Times uitgeeft, valt het nieuwe business model van het bedrijf samen met de opkomst en ongekende populariteit van de iPad.

“Dat is een perfect platform voor onze content”, zei Murdoch op een mediaconferentie in Australië. Hij beweert dat er ‘al tienduizenden’ apps voor het lezen van The WSJ en The Times op de iPad zijn gedownload.

Betaalmuren

News Corp rolt langzaam zijn strategie rond betaalde content uit. Sinds kort heeft News Corp betaalmuren opgetrokken rond zijn kranten The Times en The Sunday Times. Volgens Murdoch is het nu al een succes, maar hij wilde geen cijfers geven, anders dan die van The Wall Street Journal. Die krant staat al langer achter een betaalmuur en is daarin de grootste van de wereld met 1,1 miljoen betalende online lezers.

“We zijn getuige van de start van een nieuw business model voor het internet”, riep Murdoch uit. “Er komen honderden miljoenen tablets in de komende jaren. Jonge mensen gaan weer kranten lezen.”

Bron: Webwereld.nl

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten