Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Moederborden, processors, overklokken, casemodding en koeling

is alternate betrouwbaar?

Obi-wan-kenobi
20 antwoorden
  • hey is alternate trouwens een betrouwbaar bedrijf?

    hebben jullie daar miss ervaring mee?

    gr
  • Lees zelf maar de ervaringen:
    http://www.tweakers.net/shopsurvey/156
  • heb hier 1x besteld , laser LED , toen ontdekte ik sallandautomatisering.nl
    waar ik dus nooit meer wegwilde , helemaal weg van die zaak :lol: :lol:

    maar de levering van die Laser LED was goed , goed verpakt , binnen 24 uur had ik hem binnen.
  • ik bestel daar vaak ze zijn beste wel goed soms wel duur maar vaak heb je hem heel snel binnen soms zelf binnnen 24 uur nu ook heb ik daar de XFX GeForce 6800 Ultra/TD bestelt
  • Heb al een heleboel hardware bij hun gekocht. Levering is altijd binnen 2 of 3 werkdagen geweest. Prijzen vallen opzich wel mee, ze zijn niet te goedkoopste maar ze hebben we een heel groot aanbod.
  • Ze leveren snel (1 tot 2 dagen tot nog toe), en ik heb al 2 keer een Abit IC7 RMA gestuurd, 2x probleemloos binnen 2 dagen omgeruild. Dat ik dan toevallig 20 euro meer moet dokken op een TFT scherm oid maakt me niet zo veel uit. De ene keer zijn ze het goedkoopst, en de andere keer in de middenmoot, wil nog wel een schelen.
  • Ik heb er verschillende malen producten gekocht, juist omdat ik het een erg betrouwbare zaak vindt.
  • oke bedankt

    gr
  • Tsja, het blijft een commerciële winkel en is dus per definitie niet betrouwbaar … :P

    Waar je wel op kunt letten bij webshops is het prijspeil, de levertijd, de juistheid van de bestelling, de bereikbaarheid als je ze nodig hebt voor technische vragen of service, enz. Dan scoort Alternate toch niet bovengemiddeld:

    http://www.tweakers.net/shopsurvey

    Maar zo'n Shop servey kan natuurlijk ook een beetje een gekleurd beeld geven: Veel mensen bestellen bij Alternate en hebben goede ervaringen maar vertellen er niet over, terwijl de klagers zo'n zaak natuurlijk flink onderuit willen halen …. :wink:
  • Maar volgens mij is het wel duidelijk… alternate is een goede winkel!

    Heb zelf ook goede ervaringen met dit bedrijf als zowat de enige leverancier van amd mobile cpu's.
  • [quote:1a9493ae28="Obi-wan-kenobi"]Tsja, het blijft een commerciële winkel en is dus per definitie niet betrouwbaar … :P[/quote:1a9493ae28]

    Da's een nogal boude uitspraak! Onderbouw 'm eens, ben het er niet mee eens ;)
  • [quote:7c689816c8="M.V. Wesstein"]
    [quote:7c689816c8="Obi-wan-kenobi"]
    Tsja, het blijft een commerciële winkel en is dus per definitie niet betrouwbaar … :P
    [/quote:7c689816c8]

    Da's een nogal boude uitspraak! Onderbouw 'm eens, ben het er niet mee eens ;)
    [/quote:7c689816c8]
    Werkt u soms bij een charitatieve instelling? :P
  • Nee, niet bepaald :-? ;) Maar wat is de onderbouwing voor die bewering?
  • Nou, commerciële instellingen hebben meestal een winstoogmerk: hoe klop je over een langere termijn zoveel mogelijk geld uit zoveel mogelijk mensen met zo min mogelijk kosten. Dat gaat vaak niet samen met betrouwbaarheid …

    Een goede winkel zorgt echter wel een goede mix, waardoor een shop ook aantrekkelijk en betrouwbaar overkomt bij het publiek. Lage prijs is één ding, maar goede klantafhandeling bij bestellingen, goede vakbekwame technische dienst en extra service zijn ook zeer belangrijk.
  • Waarom zouden winstoogmerk en betrouwbaarheid niet samen kunnen gaan? Het is in het belang v/h bedrijf dat de klant terugkomt en dat doetie alleen als hij (de klant) het bedrijf betrouwbaar vindt. Een bedrijf moet dus wel betrouwbaar zijn, anders verliest het klanten bij bosjes… Betrouwbaar [i:defd5188a7]lijken[/i:defd5188a7] is niet voldoende, klanten met niet opgeloste klachten komen niet terug. Sterker nog, in de tijd dat ik voor een groot Amerikaans bedrijf werkte kregen we ingepeperd: 'een tevreden klant verteld z'n tevredenheid aan 10 anderen, de ontevreden klant weet 50 potentiële klanten weg te jagen'…. Hoe dan? Simpel: de bekende mondelinge 'reclame' op verjaardagsfeestjes enzo ;)

    Overigens, de zaken die je noemt (bestellingsbehandeling, technische ondersteuning en extra service) vallen allemaal onder de kostenpost 'Service' die gewoon wordt meegenomen in de kostprijsberekeningen, dus da's eigenlijk geen argument. Je hebt er toch al voor betaald :P ;)

    Groet, M.V. Wesstein
  • Tsja, we hebben allebei een iets andere voorstelling van wat betrouwbaar is, maar daar is TS toch niet bij gebaat … :wink:

    Bottomline is dat je bij Alternate prima kan bestellen, maar als er iets misloopt, kan het ff duren voordat je adequaat geholpen wordt. Dit komt omdat het servicepeil wat minder is dan bij vergelijkbare grote webshops.

    Enne, ben het met je eens dat goede service geld kost, maar de ene webshop doet het wat efficiënter dankzij op een juiste manier ingezette vakkennis, waardoor een klant ook het gevoel krijgt met een degelijke winkel te maken te hebben.

    En service die op een efficiënte wijze aangeboden wordt hoeft ook niet duur te zijn voor de winkelier, waardoor hij dat ook niet zwaar hoeft door te berekenen in de prijs. :wink:
  • @Obi: Ooit iets bij Alternate besteld? Ik vraag dit aangezien inderdaad sommige winkels niet de meest perfecte service hebben, maar zolang je geen gebruik hebt gemaakt van de service zul je ook nooit weten of deze goed is.

    Ik vind de service goed, in ieder geval heb niks te klagen bij hun, het kan altijd beter ja maar zolang dat nodig is maar het ook niet uit dat het wat minder.
  • Ik denk dat we het op hoofdlijnen wel eens zijn, tis idd een kwestie van interpretatie. Anyway, van Alternate kan ik weinig zeggen want geen ervaring, maar familie wel en die zijn er goed over te spreken (maar die woont er in de buurt en kan dus makkelijk ff langs ;)).

    Groet, M.V. Wesstein
  • [quote:94c1483cfd="Boerke87"]
    @Obi: Ooit iets bij Alternate besteld?
    [/quote:94c1483cfd]

    Ja, mobo werkte niet, dus terugsturen … heeft een aantal weken geduurd met veel bellen en mailen. Uiteindelijk maar geld teruggeist en ergens anders besteld. :evil:
  • wat voor moederbord was dat?

    gr

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.