Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

rebecca
32 antwoorden
  • weet iemand waar ik garantie kan krijgen
    op processor?
    nummer van intel ofzo?
    alvast bedankt![/color:a8a9bc75e8][size=18:a8a9bc75e8][/size:a8a9bc75e8]
  • [quote:444682e25b="rebecca"]weet iemand waar ik garantie kan krijgen
    op processor?
    nummer van intel ofzo?
    alvast bedankt![/color:444682e25b][size=18:444682e25b][/size:444682e25b][/quote:444682e25b]
    :-?

    Wat dacht je van de winkel waar je de processor gekocht hebt…
  • Inderdaad, als consument is de winkelier in eerste instantie je aanspreekpunt voor garantiegevallen.
  • [quote:c03b6d0bde="Obi-wan-kenobi"]Inderdaad, als consument is de winkelier in eerste instantie je aanspreekpunt voor garantiegevallen.[/quote:c03b6d0bde]


    helaas geeft de winkel geen garantie.
    ze zeggen dat we bij intel moeten zijn , maar dat nummer klopt niet.
    (geven geen garantie omdat een pentium IV [b:c03b6d0bde]nooit[/b:c03b6d0bde] kapot gaat,)
  • [quote:5cfde5a740="rebecca"][quote:5cfde5a740="Obi-wan-kenobi"]Inderdaad, als consument is de winkelier in eerste instantie je aanspreekpunt voor garantiegevallen.[/quote:5cfde5a740]


    helaas geeft de winkel geen garantie.
    ze zeggen dat we bij intel moeten zijn , maar dat nummer klopt niet.
    (geven geen garantie omdat een pentium IV [b:5cfde5a740]nooit[/b:5cfde5a740] kapot gaat,)[/quote:5cfde5a740]

    welke winkel is dat? ( internetsite oid?)

    heb je de processor zelf geplaatst, of hebben zij dat voor je gedaan?

    vaak wordt er geen garantie gegeven als je de CPU zelf plaatst.

    zij zijn de verkoper van het artikel, en die zijn wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van de garantie.

    jij als consument hoeft niks direct met de producent te regelen, dit is de verplichting die de verkopende instantie heeft.

    dus wat ze je vertellen is onzin.
  • gekocht bij mido in oosterhout
    we hebben hem inderdaad zelf geplaatst
    samen met asus moederboard
    maar op de bon staat 1 jaar garantie
    nog tot maart volgend jaar
    hij zegt dat we hem hebben overgeklokt
    maar dat is niet waar
  • Mwoa, 1 gebruikerservaring, maar die is allesbehalve positief:
    http://www.tweakers.net/shopsurvey/3570

    Ik zou gewoon met een paar brede vrienden (liefst na een spelletje honkbal :lol: ) erheen gaan en die gasten even uitleggen dat je als consument altijd recht hebt op 1 jaar winkelgarantie.

    Over dat overklokken: laten zij maar met het bewijs komen dat ie overklokt is, dat valt nl. niet af te lezen van een losse processor. 8)
  • Je hebt gewoon garantie als je hebt overgeklokt hebt hoor.. Btw wie zegt dat het overklokken was? Je kan toch ook per ongelijk een te hoger FSB hebben gepakt? Terwijl je het zelf niet wist?

    Zo zie ik het iig,
  • De processor is dan zeker door oververhitting dood gegaan?? Als dat zo is zal de verkoper waarschijnlijk lekker makkelijk zeggen: vast overgeklokt (dan gaat de temp ook omhoog).
    Ik weet niet of er bij de garantie ook fouten door slecht geplaatste koeling hoort.

    Je zou in ieder geval kunnen vragen waarop hij baseert dat hij overgeklokt is en duidelijk zeggen dat jullie dat niet hebben gedaan.
  • [quote:01b8e114fb="Computerfreakje"]Je hebt gewoon garantie als je hebt overgeklokt hebt hoor..[/quote:01b8e114fb]Officieel vervalt de garantie natuurlijk, probleem is alleen dat ze bijna niet kunnen bewijzen dat ie ge-oc'd is geweest en daarom vaak nog garantie krijgt.
  • [quote:ae3bca8769="Computerfreakje"]
    Btw wie zegt dat het overklokken was? Je kan toch ook per ongelijk een te hoger FSB hebben gepakt? Terwijl je het zelf niet wist?
    [/quote:ae3bca8769]
    Welke processor is het eigenlijk precies, hoeveel FSB (zie FAQ voor de lijst)? Het is wel zo dat je een Celeron in de BIOS i.p.v. op 400FSB zo op 533FSB zet. Hebbie meteen 33% overclock te pakken. Maar daar wordt zo'n processor ook niet echt warm van.
  • En welk mobo? Misschien wel een bordje dat voor geen meter oc'd :wink:
  • help! niet zo ingewikkeld doen
    heb er helemaal geen verstand van!

    een oom van mij heeft hem erin gezet
    doet zoiets wekelijks dus denk niet dat er iets
    verkeerd is gegaan met inbouwen

    maar het moederboard is inderdaad ook kapot
  • [quote:935fb706b8="Comp-Freak"]En welk mobo? Misschien wel een bordje dat voor geen meter oc'd :wink:[/quote:935fb706b8]

    asus P4S 800 als je dat bedoeld
  • intel .pent IV 2.8 GHZ
    bedoel je dat? meer verstand heb ik er niet van
  • gewoon mee teruggaan, nadruk leggen op de consumentenrechten en dreigen met gerechterlijke stappen of kassa
    adar/consumentenbond (oid)

    een intel pentium 4 of een celeron die van de pentium 4 is afgeleid kan niet kapot gaan door oververhitting, er zit een beveiliging op de processor hiervoor!
  • [quote:4fcb0ac9a7="Obi-wan-kenobi"]Mwoa, 1 gebruikerservaring, maar die is allesbehalve positief:
    http://www.tweakers.net/shopsurvey/3570

    Ik zou gewoon met een paar brede vrienden (liefst na een spelletje honkbal :lol: ) erheen gaan en die gasten even uitleggen dat je als consument altijd recht hebt op 1 jaar winkelgarantie.

    Over dat overklokken: laten zij maar met het bewijs komen dat ie overklokt is, dat valt nl. niet af te lezen van een losse processor. 8)[/quote:4fcb0ac9a7]

    Hier sluit ik me bij aan. Intel heeft voor zover ik weet alleen contact met bedrijven. Maar je staat volledig in je recht als je garantie eist van de winkelier. Weigeren ze dan kun je naar de consumentenbond stappen.
  • oja ook dat nog!
    de bon staat niet op [b:865b566fc4]onze naam[/b:865b566fc4]
    maar van een klant die toen voor ons stond
  • [quote:dd6dfb70ff="rebecca"]oja ook dat nog!
    de bon staat niet op [b:dd6dfb70ff]onze naam[/b:dd6dfb70ff]
    maar van een klant die toen voor ons stond[/quote:dd6dfb70ff]

    factuur is factuur

    zolang jij kan aantonen dat dat daar is gekocht dan heb je garantie
    op een kassabonnetje staat toch ook geen naam ??
  • Eerlijk gezegd lijkt dit me meer een juridisch verhaal worden dan een technisch. Een optie die je hebt is vragen welke distributeur die winkel heeft, en dan daar rechtstreeks contact mee opnemen. Maar hoogstwaarschijnlijk zullen die je meteen terugverwijzen naar de winkel.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.