Vraag & Antwoord

Moederborden, processors, overklokken, casemodding en koeling

Garantie Chaintech.

26 antwoorden
  • Hi, Ik heb zojuist na bijne 8 weken wachten bericht gekregen over mijn moederbord: Uw garantie van dit product is verlopen... Maar ben ik nu gek of niet, wettelijk heb ik toch gewoon 3 jaar garantie. Het produkt is 1 jaar en 2 maanden oud. Ik kan nergens de voorwaarden van Chaintech vinden. Op Asus en MSI heb je zowie zo al 3 jaar garantie. Ben ik nou echt mijn 230 euro (1,2 jaar geleden) kwijt?!? Ik kan hier erg kwaat over worden en weet eigenlijk ook niet goed wat ik hier mee aan moet... :cry: Daar gaat mijn upgrade plan naar een 3500+ :cry:
  • [quote:d2f0b399e1="Dracoplasm"]Hi, Ik heb zojuist na bijne 8 weken wachten bericht gekregen over mijn moederbord: Uw garantie van dit product is verlopen... Maar ben ik nu gek of niet, wettelijk heb ik toch gewoon 3 jaar garantie. Het produkt is 1 jaar en 2 maanden oud. Ik kan nergens de voorwaarden van Chaintech vinden. Op Asus en MSI heb je zowie zo al 3 jaar garantie. Ben ik nou echt mijn 230 euro (1,2 jaar geleden) kwijt?!? Ik kan hier erg kwaat over worden en weet eigenlijk ook niet goed wat ik hier mee aan moet... :cry: Daar gaat mijn upgrade plan naar een 3500+ :cry:[/quote:d2f0b399e1] Ze geven je altijd 1 jaar bij de winkel en dan minimaal 1 jaar bij de fabrikant. Dus 2 jaar heb je zoiezo. Of je moet de schade aan je plank zelf veroorzaakt hebben. Maar dat zal wel niet denk ik? En dan zou ik ff actie ondernemen. Heb je ze al gebeld of gemaild? Blijkbaar is hun administratie niet echt op orde en hebben ze een fout gemaakt.
  • De nederlandse wet schrijft idd minimaal 3 jaar voor.
  • wettelijk zal je idd 3 jaar hebben, maar dit kan soms wat omslachtig worden om dit te verkrijgen en uiteindelijk zal je je de moeite niet meer willen doen en het maar zo laten
  • Bij aankoop zeggen ze altijd 1 jaar via de winkel en 1 jaar via de fabriek. En zo oud is zijn moederbord nog zeker niet. Dus dit is wel een heel duidelijk geval van slechte service van de fabrikant.
  • Chaintech is zowiezo al niks meer, getuige de website. Het vreemde is ook dat de winkel na invoeren van mijn mobo een bericht kreeg om hem op te sturen, wanneer het product buiten de garantie is zal dit ook niet gebeuren. In de shop hebben ze ook al voor gesteld om het spul naar Chaintech op te sturen, maar hij wou het eerst nog via de leverancier/groothandel proberen. Baal er wel van, ik was van plan een kleine upgrade te doen en dan mijn oude proc + nieuwe RMA plank naar mijn zusje door te schuiven tegen een kleine vergoeding van mijn ouders omdat ze een snellere (lees betere) pc nodig heeft voor haar vervolg opleiding.
  • Jij staat gewoon in je recht. Of je moet een contract getekend hebben waarin niet gebruikelijke garantieregels staan. Maar dat lijkt me sterk :D :wink:.
  • Precies, dat zei ik gisteren ook, ha weer een beetje geluk hoop ik, gisteren echt een klote dag. Eerst lekker band, zo lek dat ik een nieuwe band moest, was weer in de middle of nowhere, reserve band paste niet... Heb toen een fiets van iemand mogen lenen, velg+band onder mijn arm, naar een autozaak, nieuwe band en weer terug fietsen... :cry: €70 armer. Toen dit mobo, dus in eerste instantie theoretisch 230 euro armer, toen een boete voor snelheid van 210 euro... Echt een klote dag dus. Maar goed, ik neem aan dat ik vandaga bericht krijg en dat alles wel goed komen gaat :D
  • Oja ik vergeet een belangrijk detail :oops:. De bon moet je natuurlijk ook nog hebben.
  • Die heb ik zeker weten wel, ik ben met bon naar de winkel geweest en heb de bon daarna weer mee genomen, ben alleen in de tussentijd verhuist. Dus wordt hard zoeken. :wink:
  • [quote:af51095edf="Dracoplasm"]toen een boete voor snelheid van 210 euro... Echt een klote dag dus[/quote:af51095edf] Je hebt zelf te hard gereden dus daar moet je niet over zeuren... Als je dat geld nodig hebt moet je niet te hard rijden, dan heb je dat probleem ook niet. [size=9:af51095edf]Sorry dat moest er even uit[/size:af51095edf] Maar goed, je hebt je 3 (of 2 volgens de europese wetgeving?) jaar garantie gewoon. Mail anders eens naar de consumentenbond ofzo? Misschien dat die een idee hebben of er iets aan kunnen doen?
  • Zover wil ik meteen niet gaan, mocht niks meer willen kan ik altijd nog naar de consumentenbond. Maar ik vind het altijd een beetje jammer dat iemand anders misschien wel met nee weg was gelopen en iets nieuws had aangeschaft, terwijl die persoon gewoon in zijn recht staat. Ik ga er trouwens ook vanuit dat alles goed komt. Oftopic: Ik weet echt wel dat het mijn eigen schuld is, en ik heb verder ook weinig zin om uit te leggen hoe en wat, want het was echt weer zo'n lullig moment, dat ik er vrij weinig aan kon doen maar oke, net zoiets als een boete voor door rood rijden krijgen omdat je voor de ambulance uitwijkt... Maar ik wou even aan tonen dat ik gisteren een nare dag had :wink:
  • Heb je al contact gehad met chaintech zelf contact gehad? Of alleen met de winkel? Dan zou je chaintech ook nog kunnen proberen.
  • Alleen de winkel, maar die wacht vandaag de reactie van de leverancier/groothandel af, daarna zou hij contact met Chaintech opnemen, ik besteet alles uit :wink:
  • uiteindelijk heb je niks te maken met chaintech, de winkel waar je dat boardje hebt gehaald moet het probleem fatsoenlijk oplossen. Gezien het feit dat het wettelijk verplicht is minimaal 2 jaar garantie te verlenen moet de winkel gewoon een nieuw mobo voor je regelen of het oude repareren. Het verhaal dat de winkel het 1e jaar garantie verleent en chaintech het 2e jaar is volgens mij flauwekul, je hebt een overeenkomst gesloten met de winkel en zij moeten het oplossen; een eventueel probleem met chaintech lossen zij zelf maar op.
  • De moet idd geen contact hebben met Chaintech, dat moet de winkel regelen.
  • Maar is dit ook ergens terug te vinden, ik moet wel met een sterk verhaal komen wanneer zij er niet uit komen, en niet met meningen van anderen (dat moeten jullie niet verkeerd begrijpen waardeer de reactie's zeer hoog).
  • Is je goed uitgeld hoeveel garantie je hebt? Heb je bijv een papiertje waar opstaat hoeveel jaar je hebt?
  • [quote:73f99f7018="Dracoplasm"]Maar is dit ook ergens terug te vinden, ik moet wel met een sterk verhaal komen wanneer zij er niet uit komen, en niet met meningen van anderen (dat moeten jullie niet verkeerd begrijpen waardeer de reactie's zeer hoog).[/quote:73f99f7018] Dit moet wel ergens op internet te vinden zijn, het is gewoon wetgeving..
  • Kijk eens op [url]http://wetten.overheid.nl[/url]. Ik kan alleen iets vinden over hoe de koper attent moet worden gemaakt op de garantie in wetboek 7.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.