Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Moederborden, processors, overklokken, casemodding en koeling

ECS type P4m800-m7 rev 3.1 Defect SLECHTE ondersteuning

Anoniem
gerben
6 antwoorden
  • Probleem:
    Ik ben in het bezit van een moederbord van het type P4M800-M7 rev. 3.01
    Nu geeft dit moederbord bij het opstarten geen beeld meer en vermoedlijk een foutmelding
    Het signaal van de speaker is kort waarna de fan van de Cpu versneld en weer langzaamer gaat draaien en dit is alles wat hij doet.


    =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
    Reacties
    In de december uitgave van Computer totaal op blz 114 schreef u een artikel over het bedrijf ECS of ELITEGROUP.
    U was daar tevreden over het bedrijf en over de reactie op een vraag ivm met drivers.

    Ik ben tot mijn spijt een andere mening toe bedeeld.
    Het volgende speelt zich af.

    Eind 2006 kocht in een moederbord van het merk ECS type P4m800-m7 rev 3.1
    Nu 2 jaar en 2 maanden verder is het moederbord door onverklaarbare wijze defect.
    Bij het opstarten gaat alleen de Cpu fan draaien het signaal van de speaker is kort waarna de fan van de Cpu versneld en weer langzaamer gaat draaien en dit is alles wat hij doet.

    Eerst terug naar de winkel waar ik het gekocht had maar die konde mij niet helpen en wilde mij alleen een nieuw bord verkopen.
    Hierop mail contact gehad met ECS in de reactie kreeg ik te horen dat het moederbord defect was en het niet lag aan andere onderdelen .
    Op de vraag of ze het konden repareren kreeg ik alleen te horen dat er geen garantie meer op zat en daarna bleef het stil.

    Na nog 2 mailtjes te hebben gestuurd waarop ik geen reactie meer kreeg heb ik het moederbord netjes in gepakt en verzonden naar ECS met een brief erbij of ze het mogelijk kunnen repareren voor een redelijke prijs.
    Enkele dagen later kreeg ik het pakketje ongeopend terug gestuurd zonder reactie of iets.

    Hierop weer mail gestuurd maar tot op heden niets meer vernomen.

    Ik vind het toch jammer dat een moederbord zo snel defect gaat en dat er dan vanaf de leverancier niet eens naar gekeken word vind ik teleurstellend.

    Heb met Asus andere ervaringen met producten die buiten de garantie zijn!!!

    Het moederbord was toen een van de goedkopere maar nu zie je goedkoop is duurkoop.
    Voor mij geen ECS bord meer en zal binnenkort een ASUS bord aan schaffen.

    mvg

    B stigter
  • Bedankt voor de mededeling, vraag mij alleen af wat je hiermee wilt, 1 jaar garantie van de leverancier en 1 jaar daarna van de maker, dan houdt het inderdaad op.

    Dezelfde ervaring heb ik ook met Asus en andere merken, weet niet wat die er verder aan doet als het buiten garantie valt?, hooguit een bios (eeprom) chippie opsturen.

    Alleen geeft Asus 3 jaar garantie.
  • Een moederbord repareren is meestal totaal oneconomisch.

    Afhankelijk van het defect heb je daarvoor een geschoolde technicus in een gespecialiseerd laboratrium nodig. Aan uurloon en verzendkosten zit je dan al heel snel boven de kostprijs van een nieuw moederbord.
  • bashccnet, wanneer iedereen zomaar hun kapotte spullen opstuurd word het een puinhoop bij bedrijven, dat is geen manier van werken (zou Asus ook niet zo snel accepteren)
    Er is vrijwel altijd een RMA nummer/formulier nodig voor een reparatie of garantie geval.
    Na 2 jaar zit er vaak niets anders op dan een ander bord te kopen.
    Vroeger ook wat met ECS boardjes gespeeld, soms zit het mee soms zit het tegen, bij mij zat het ook tegen maar ik wil niet zeggen goedkoop is duurkoop, de kans wil gewoon nog wel eens wat groter zijn dat het niet gaat zoals de bedoeling is.

    Lange pier: je hebt 2 jaar garantie via de leverancier officieel ;)
  • [quote:ba768d5243="Vandread"]
    Lange pier: je hebt 2 jaar garantie via de leverancier officieel ;)[/quote:ba768d5243]
    Zie dat maar eens te krijgen, ondanks de Europese wetgeving. :wink:
  • Zeker op afstand is dat erg moeilijk, ik moet eerlijk toegeven, ik ben bij een winkel gezwicht om het via de fabriekant te doen na een jaar, eigenlijk omdat ik dan min of meer de garantie heb dat de Netgear Switch snel weer retour heb (opgehaald door UPS en weer terug in 10-15 werkdagen)
    Maar zowiezo altijd proberen!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.