Vraag & Antwoord

Moederborden, processors, overklokken, casemodding en koeling

Laptop online of in winkel kopen?

22 antwoorden
  • Ha mensen, aangezien mijn laptop 6,5 jaar oud is wordt t tijd voor een nieuwe... zit weer eens wat rond te speuren. De vorige had ik in een winkel gekocht maar twijfel of ik niet gewoon online zal kopen. Dell heeft nu wel mooie aanbiedingen. Maar dan de vraag: heeft online kopen nog duidelijk nadelen t.o.v. in de ouderwetse winkel? Advies hoef ik eigenlijk niet, weet toch wel wat ik wil (simpel ding voor office, mail e.d., geen games ed) - maar hoe zit het met garantie, reparatie en advies? Is dat niet veel meer gedoe via online winkels?
  • Er zijn wel meer problemen, met de bezorging enzo, en de kwaliteit van de online service, maar het blijft goedkoper dan in de ouderwetse winkel
  • Het grootste nadeel is -denk ik- dat je een laptop of PC niet even langs brengt als er onverhoopt iets mee aan de hand is. Maar qua service en betrouwbaarheid doen webshops tegenwoordig niet onder voor een gewone winkel. Let wel even op het Thuiswinkelwaarborg ;-) !
  • Overigens is de service bij problemen bij een echte winkel ook vaak maar een wassen neus. Zeker de grote ketens als Medimarkt, Dixons, BCC zijn gewoon dozenschuivers zonder deskundig personeel die bij een defect een laptop ook naar de fabrikant opsturen (of erger daar te lui voor zijn en je het zelf laten uitzoeken). Voor het prijsverschil wil ik die doos ook wel zelf naar het postkantoor brengen (gaat nog sneller dan naar de winkel terug). Uiteraard goed controleren met welke shop je in zee gaat, o.a. bij: [url]http://tweakers.net/shopreview/[/url]
  • Hm, ja, ik moet mijn antwoord ook even nuanceren: ik bedoel met 'een echte winkel' wél een gespecialiseerde computerhandel, geen keten als Dixons, Mediamarkt of BCC. Dat zijn ook meer electronicazaken, naar mijn mening, met een 'afdeling' PC's en laptops. Ik ben zelf al tijden erg tevreden over Azerty en Salland Automatisering (beiden in Raalte); zij zijn ook dealer voor een aantal laptop A-merken, dus wellicht een tip voor TS :) ?
  • Ik hoor toch bést goede dingen over Dell en ze hebben af en toe goede aanbiedingen. Wij hebben een acer en als daar wat mee is moet die ook opgestuurd worden, dat doe ik dus rechtstreeks, hoef ik niet naar de retailerte lopen Suc6 Anjo
  • [quote:cd090ccf73="Gezellig"]De vorige had ik in een winkel gekocht maar twijfel of ik niet gewoon online zal kopen. Dell heeft nu wel mooie aanbiedingen. [/quote:cd090ccf73] Het belangrijkste is eerst te bepalen welk merk/type laptop je wilt kopen. Dell wordt bij mijn weten niet in fysieke winkels verkocht. Als het er één wordt die ze in een plaatselijke winkel ook verkopen, dan kun je pas de aanschafprijs vergelijken die van een online-winkel. Waarbij je de uiteindelijke beslissing waar de laptop te kopen, toch zelf zal moeten nemen.
  • Een winkel waar je binnen kunt lopen heeft als grote voordeel dat je als klant er zo terecht kunt als je binnen de garantieduur met een defecte laptop zit. Bij een webshop gaat het vaak wat lastiger met het communiceren en verzenden van de laptop. Mijn eigen recente ervaringen zijn met een anderhalf jaar oude, online gekochte Zepto laptop waarvan het moederbord opeens overleed. Ik moest toen naar een servicenummer in Denemarken bellen, maar werd toen wel binnen een paar minuten geholpen door een Engels sprekende Deen: laptop moest ik afleveren bij een UPS servicepunt en vier weekjes later kwam laptop via UPS weer netjes terug, met nieuw moederbord. Andere ervaring was met een MSI laptop waarvan de wireless LAN adapter niet naar behoren functioneerde. Deze was bij Computerland gekocht en heb 'm ook in de winkel aangeboden ter reparatie. Computerland heeft verder gezorgd voor de verzending naar het reparatiecentrum van MSI en twee weekjes later kwam de laptop alweer terug in de winkel en kon ik 'm ophalen: met nieuwe LAN adapter! Kortom: bij garantiegevallen is het retourneren van een defecte laptop gewoon handiger als je gewoon een winkel binnen kunt stappen, maar zelf erachteraan gaan kan blijkbaar ook.
  • Beste mensen, bedankt voor alle opmerkingen! Inderdaad had ik al gemerkt dat Dell niet in 'normale' winkels wordt verkocht. Enne, naar Mediamarkt e.d. zou ik sowieso niet gaan, daar heb je niet echt veel aan wat hulp betreft. Hoe dan ook, ik heb wel al gezien dat het flink in kosten kan schelen met mooie aanbiedingen (nu een heel behoorlijke Dell met Windows 7 voor onder de 500 inclBTW en levering, niet verkeerd voor mijn doeleinden denk ik). Ik laat t nog even inweken :wink: grtz Gezellig
  • Let bij Dell goed op met het aanbiedingenmenu soms kan je dezelfde laptop goedkoper krijgen als je deze via het reguliere Laptop&mini-menu selecteert. Dus even proberen via welk menu je het goedkoopst uitkomt, bij mij scheelde het enkele tientjes! Bestel tevens via onderstaande link en er gaat nog eens 3% af, werkt ook als je werkgever geen klant van Dell is. :D [url]http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/topics/epp/epp?c=nl&l=en&s=dhs&cs=nlepp1[/url]
  • Hey PS, dat is een erg goede tip, mn omdat ik nu pas besef dat mijn werkgever klant bij Dell is :D Snel es even bellen of er sowieso iets te fixen is. tnx!
  • Als je prijs stelt op service, dan is Dell ook niet echt een fantastische shop/fabrikant (tenzij je grof geld neerlegt voor extra service). Kijk ook eens naar notebooks die aangeboden worden door Paradigit/Computerland, die keten van computerwinkels heeft doorgaans wel vakkundig personeel in dienst en het prijspeil is acceptabel (met af en toe ook mooie aanbiedingen, al is het aanbod niet heel groot).
  • @Obi-wan-kenobi: maar bij die tweakers shopreviews komt Dell er wel behoorlijk goed uit...
  • [quote:064d6ee7ca="Gezellig"]@Obi-wan-kenobi: maar bij die tweakers shopreviews komt Dell er wel behoorlijk goed uit...[/quote:064d6ee7ca]Ik heb bij deze shop een laptop voor mijn zoon gekocht. Kijk maar eens naar hun reviews. Ze verkopen diverse merken, Dell op verzoek, maar daar is de eigenaar minder gecharmeerd van dan de andere merken lijkt het. http://tweakers.net/shopreview/7367/notebook-totaal.html
  • Hm, ja die had ik wel al voorbij zien komen. Pfff lastig. Er komen weer steeds meer bomen voor het bos zo :wink: Iedereen heeft wel een slechte/goede ervaring bij welke winkel dan ook. Maar deze krijgt wel hele goede reviews. *dubt rustig door*
  • Garantie van de laptop gaat vrijwel altijd via de fabrikant. Daar heb je geen winkel voor nodig. Tip: als je online besteld, zou ik het zeker overwegen om de laptop onder rembours te laten komen (betalen aan de postbode). Tegenwoordig kan alles failliet.
  • [quote:1a982dea4f="Gezellig"]@Obi-wan-kenobi: maar bij die tweakers shopreviews komt Dell er wel behoorlijk goed uit...[/quote:1a982dea4f]Ja, op zich zijn Dell producten kwalitatief gezien ook helemaal niet slecht, ik raad mensen die een relatief goedkope desktop zoeken voor andere toepassingen dan gaming ook vaak aan om eens te kijken naar de wekelijkse Dell aanbiedingen. Qua laptops doe ik dat liever niet, omdat er toch wel een afstand bestaat met de servicemedewerkers van Dell (zijn het nog Ieren of inmiddels al Polen?), in het geval dat je laptop het begeeft. En bij laptops is de kans dat deze het begeeft veel groter dan bij een desktop. Plus dat je met een defecte laptop vrij machteloos bent: aan desktops valt vaak zelf nog wel wat te sleutelen ... [quote:1a982dea4f="water"]Garantie van de laptop gaat vrijwel altijd via de fabrikant. Daar heb je geen winkel voor nodig.[/quote:1a982dea4f]Klopt, maar het kan je heel wat heisa schelen als je de winkelier als verantwoordelijk aanspreekpunt hebt. Gemak dient de mensch ...
  • Heb intussen toch maar besloten niet voor die Dell-aanbieding te kiezen, alleen al omdat ik dan uiterlijk morgen moet besluiten. En onder druk besluiten om een paar honderd euro uit te geven is altijd een slecht idee... Die notebook totaal site ziet er na wat rondkijken betrouwbaar uit, heb die man eens om advies gevraagd. (En zag dat hij mn de Dell service erg negatief beoordeelt.) kortom, wordt vervolgd...
  • [quote:98725bfc1b="Gezellig"]Heb intussen toch maar besloten niet voor die Dell-aanbieding te kiezen, alleen al omdat ik dan uiterlijk morgen moet besluiten. En onder druk besluiten om een paar honderd euro uit te geven is altijd een slecht idee... [/quote:98725bfc1b] Die zogenaamde tijdelijke aanbiedingen van Dell kan je gewoon negeren, elke week loopt er een dergelijke actie af en donderdagmiddag gaat er weer een nieuwe van start die (bijna) identiek is en tot volgende week loopt. Beetje flauw trucje om je over de streep te trekken.
  • Ik heb goede ervaringen met [url=http://www.salland.eu]Salland Automatisering[/url] en [url=http://www.azerty.nl/]Azerty.nl[/url]. Ik heb zelf m'n laptop bij Salland Automatisering vandaan, en ook een scanner, inktcartridges voor printer, koptelefoon, dvd brander. Bij Azerty heb ik in totaal 4 bestellingen gedaan over de jaren, o.a. wat netwerkapparatuur, extra geheugen voor laptop, en dat ging ook allemaal goed. Heb alleen één keer met externe hardeschijfbehuizing gehad dat ze de verkeerde hadden gestuurd, dus die had ik toen teruggestuurd, maar dat ging ook allemaal soepel.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.