Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Moederborden, processors, overklokken, casemodding en koeling

Laptop kapot, wat te doen?

None
11 antwoorden
  • Beste allemaal,
    Nadat ik vanochtend mijn laptop probeerde op te starten, kwam ik tot de conclusie dat deze overleden is. Na een half jaar nadat ik de laptop in gebruik had, begon deze al te tikken. Dit tikken kwam uit de harde schijf. Mensen met verstand van laptops zeiden dat ik de harde schijf snel moest vervangen, omdat hij er anders mee stopt. En ja hoor, vandaag was het dan zo ver.
    Als ik de laptop probeer op te starten zegt hij eerst 'bestanden laden'. Dit is al vreemd omdat hij dit normaal niet doet. Daarna lijkt het alsof hij gewoon microsoft start, maar al snel daarna krijg ik een blauw beeld en wordt het probleem vastgesteld. Vervolgens zegt hij dat er geen probleem is vast gesteld en dat ik moet kijken of er geen camara, usb stick etc. zit aangesloten. Dit is niet het geval. Ook zegt hij dat ik contact op moet nemen met systeembeheer of fabricant.

    Ik heb een Compaq Presario CQ70. Deze heb ik nu 20 maanden. Nog niet erg oud dus, maar de garantie is al wel verlopen. Volgens mij heeft het geen zin om contact op te nemen met Compaq, omdat ze dit naar mijn idee toch niet vergoeden. Wat moet ik nu doen? Een nieuwe harde schijf aanschaffen en deze laten installeren? Wat is dan een GOEDE harde schijf van 250 gb? Ik heb hier namelijk 0% verstand van.

    Alvast bedankt!
  • Wat je kan doen is naar een goede computerwinkel gaan en laten checken of je HD i.d.d overleden is.
    Een nieuwe harde schijf is echt niet zo duur. Wanneer er een licentiesticker van je OS op de laptop geplakt zit kunnen ze of jij zelf windows gewoon weer opnieuw installeren. Ik denk wel dat je je bestanden waarschijnlijk kwijt bent.
  • Contact opnemen met Compaq (HP) kan wel degelijk lonend zijn. De garantie die zijn geven is 1 jaar, maar volgens het consumentenrecht zou een laptop veel langer mee moeten gaan en mag je daar ook op rekenen. Mogelijk dat je in aanmerking komt voor een gedeeltelijke vergoeding van de schade. Dan kun je, afhankelijk van de situatie, bijv. in aanmerking komen voor reparatie van je huidige laptop tegen een gedeelte van het normaal geldende tarief, of een nieuwe laptop met korting.
    Zoek met Google eens op de termen [b:0f9a54a3b8]consumentenrecht[/b:0f9a54a3b8] en [b:0f9a54a3b8]garantie[/b:0f9a54a3b8]
  • als er tikken uit de hdisk komt .
    dat kan duiden op een vast zittende schrijfkop .
    haal de disk er uit en leg de disk een dag in de vriezer .
    haal de disk er dan uit en tik voorzichtig op de zijkant .
    dan is er een groten kans dat de kop los schiet .
    doe de disk wel in een lucht dichte plastic zak
  • Het is niet HP die deze garantie moet geven maar de winkel waar je deze laptop gekochte hebt.
    http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Veelgestelde_vragen/Mijn_computer_is_na_twee_jaar_kapot_gegaan_en_de_verkoper_wil_hier_niks_aan_doen_Heeft_de_verkoper_gelijk
    http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/De_wettelijke_garantieperiode_in_Europa
  • Je hebt nog gelijk ook, in mijn antwoord moet je dus [b:06883e1d11]Compaq (HP)[/b:06883e1d11] vervangen door de naam van de winkel waar je het apparaat gekocht hebt.
  • Oke, dus ik moet naar de ITS (in dit geval) met mijn laptop? Kunnen zij ook kijken wat er mis aan is? Hoe lang duurt dit repareren? Ik heb hem namelijk dagelijks nodig, dus lang missen kan ik hem niet.
  • Net naar de ITS geweest, erg veel wijzer werd ik er niet van. Zij sturen de laptop niet op omdat het dan heel erg lang gaat duren. Als Compaq bij mij de laptop komt ophalen, ben ik hem een week kwijt maar waarschijnlijk ook heel veel euro's lichter. Nu was hun advies om de klantenservice van ITS te bellen om te vragen of zij nog iets voor mij kunnen betalen wat betreft te kosten. Dat ik bijv. zelf een nieuwe harde schijf kan kopen en de bon declareert.
  • Voor ca. 45 euro heb je tegenwoordig al een 500GB notebook harde schijf:
    http://www.digitique.nl/nl/product/8421

    Heb je wel recovery DVD's van deze laptop? Dan is het een kwestie van harddisk plaatsen en recovery DVD's runnen.
  • Ik heb geen recovery DVD van de laptop. Dus hoe zou het dan moeten?
  • Die recovery dvd(s) kun je (door IT'S) bij HP (laten) bestellen.
    Als IT'S er mee accoord is kun je ze ook zelf bestellen en bij IT'S declareren.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.