Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Moederborden, processors, overklokken, casemodding en koeling

geheugen...

BA
37 antwoorden
  • ik heb twee 256 mb bankjes infineon pc133 cas2 ram dat stabiel draait op 145 mhz. met de turbo settings van een abit kt7a

    het vreemde is dat het totaal niet meer stabiel is op 150 mhz met sdram10/8 nsec en cas3 settings…

    nu vraag ik me af: is er een methode waarom je (min of meer) kunt uitrekenen hoe lang de boel stabiel blijft?

    (heb opzich geen trek om toch maar corsair pc-150 te gaan kopen… al kan ik voor die bankjes nu onderhand meer vragen dan ik er toen (hccbeurs) voor betaald heb :grin: )
  • Nee, volgens mij valt dat niet echt uit te rekenen, het kan ook aan andere dingen behalve het geheugen liggen. Mijn Apacer DDR modules wouden ook niet echt harder als ik naar CAS3 ging. Het kan ook aan het stukje PCB van de modules zelf ligen. Corsair schijnt bijvoorbeeld zo hoog te komen door hun PCB design.

    Ik heb hier overigens ook een reep liggen met infineon, als ik daarvan de SPD data bekijk zegt hij zelf dat het een 143 MHz module is ipv 133 MHz, en die draaide ook turbo in mijn KT7A.
  • heb ie toevallig een proggie dat dat kan uitlezen voor me? (liefst linux, anders klein genoeg, zodat het op een floppie past :grin: )

    dan zal ik eens kijken.

    tja, t is jammer :sad:

    nog maar eens proberen m'n cpu te unlocken…
    cpu blijft nl gewoon werken (ook op 155 fsb)
  • Met sisoft sandra, of CPUcool kan je het zien. Helaas zijn dat windoze proggy's.

    Hoe weet je trouwens dat je CPU wel stabiel is op 155 MHz? Crashes kunnen net zo goed zijn doordat je CPU ff te hard loopt…
  • jah, da's een gokje :grin:
  • Ik had het tenminste ook, ik had een ander programma, een burninwizzard, die gaf ook memfouten, terwijl me mem gewoon op 133 MHz liep. Dat bleek ook door een onstabiele CPU te komen, dus de MP 0.5 omlaag gezet, en toen was het voorbij :smile:
  • ik heb de mp nog niet verzet…
  • Heb je ondertussen al eens geprobeerd om overnieuw te unlocken?
  • ik had gisteren willen posten dat ik dat morgen wilde gaan doen, dus vandaag moet zeggen dat ik dat heden ga doen :grin:

    vanavond… hoop ik je meer te kunnen vertellen :grin:

    ik verwacht toch minstens 10*145=1450 (ipv 7.5*133=1000) :grin:

    gewoon optimistisch blijven… :grin:
  • Dat verwachtte ik ook, maar dat werd uiteindelijk maar 1200 MHz :sad:
  • nog geen resultaat… eerst mij andere pc ff linux laten praten :grin:
  • Ik hou het lekker bij windows, laat ze bij linux eerst maar eens D3D uitvinden :smile:
  • D3D???
  • Direct 3D, weetjewel, die API om de almachtige 3D kaart aan te sturen :grin:
  • ah, is dat hetzelfde als DRI (direct rendering interface)
  • Zou kunnen, alleen heeft D3D als voordeel dat de ondersteuning door de HW fabrikanten veel beter is :smile: Overigens heb ik begrepen dat OpenGL het wel fatsoenlijk doet onder Linux :smile:
  • geen idee :grin:

    ik doe niet veel met 3D :grin:

    er komen anders wel steeds meer hw-fabrikanten met linux-drivers…

    iig matrox, rest weet ik ff niet.

    ook komen er steeds meer games voor linux…

    en er is wine, wat het mogelijk maakt windows-binaries uit te voeren.
    ook is er tegenwoordig WineX, waardoor er opeens weer veel meer games gespeeld kunnen worden.

    btw: UT, Quake arena ed zijn er dacht ik al native…
  • nVidia heeft ook linux drivers volgens mij :smile:

    en WineX: Ik las laatst een test waarbij ze probeerden om Max Payne te draaien, zij noemden het een succes, hoewel ze alleen maar zwart beeld te zien kregen :grin: (niet mijn idee van succes dus) Kennelijk is de D3D emulatie nog niet helemaal top.
  • WineX is een directX-achtige implementatie…

    btw, je mag wine geen emulator noemen hoor!
    Wine staat namelijk - helemaal in de gnu-stile - voor Wine Is Not an Emulator :grin: :grin:
  • mja, ik moet in ieder geval nog maar zien wat ze er van bakken. Volgens mij is het nog niet zomaar wat om even D3D games van de PC naar het linux platform te porten (hoe moet ik dat noemen, als emuleren niet mag? :smile:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.