Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Moederborden, processors, overklokken, casemodding en koeling

Meer mensen problemen met 4 rode d-leds met MSI k7t266 pro2?

IDL
23 antwoorden
  • Ik heb al twee keer gehad dat mijn MSI K7T266 pro2 ineens uitvalt en dat de 4 D-LEDs allemaal op rood staan. Dit houdt volgens het boekje in dat er een fout met de processor is, alleen helpt het vervangen hiervan ook niet. :( De eerste keer dat dit voor kwam werkte het systeem weer nadat ik de netwerkkaart eruit en erin had gedaan en de tweede keer (afgelopen week) werkte het systeem weer na het resetten van de BIOS. Ik denk zelf dat er veel meer mensen zijn met dit probleem, dus zou ik graag meer follow-ups willen zien met in ieder geval de configuratie waarbij dit voorkwam om zo een beter inzicht in de oorzaak te krijgen.
  • msi diagnostic led rood.rood.rood.rood system power on.
    rood .groen.groen.rood processor initialization.
  • Ik kan je niet veel verder helpen, maar ik weet wel dat dit 100% door jouw MSI mobo komt… je hebt een van de slechste mobo's die je kan hebben :( De KT266 chipset mobo's van MSI zuigen onwijs… je wordt doodgegooid in pc-zaken en op het forum met mensen die klagen over deze boarden. Ze hebben namelijk veel vage problemen!
  • ik heb hier helaas ook last van. het lukt niet echt om het probleem op te lossen. ik heb gedacht dat het aan de koeling lag maar nu ik zo lees dat de msi moederborden vaag zijn….

    is er een website waar je over deze problemen kunt lezen om ze op te lossen want nieuwe kopen heb ik geen zin in.

    bijvoorbaat tnx..
  • ik heb zelf(volgens mij) ook zo'n mobo msi: 6380
    ik heb al een paar keer dat probleem gehad..
    het enige dat bij mij dan nog werkt is voeding
    stekker v.h mobo halen en de boel resetten….
    al met al geen aanrader dus die bende van msi…
  • Ik hoor iedereen altijd klagen over dat MSI K7T266 Pro 2 moederbord, maar ik heb er eigenlijk nog nooit een probleem mee gehad, hij werkt uitstekend goed, (veel en veel beter als me vorige moederbord van DELL)
    alleen de geluidschip op die MSI moederborden geeft een beetje slecht geluid, maar das niet zo erg als je gewoon een geluidskaart kan kopen.

    En met die 4 ledjes op het moederbord heb ik ook nooit problemen want branden altijd gewoon allemaal op groen

    oja, ik heb ooit wel een klein probleempje gehad: floppy drive werd als B herkend i.p.v. A, toen bleek dat als je de harddisk van cable select naar master zette, dat de flopppy drive wel goed herkend werd
  • De pc van mijn moeder (met MSI K7T turbo) doet ook vaag: bij het rebooten krijg ik meestal geen beeld, gaat 'ie piepen (lang, kort, kort *pauze* en dan blijft 'ie kort en hoog piepen). De D-leds branden (zo uit m'n hoofd rood*groen*rood*groen). Volgens de tabel is dat een geheugen probleem (fout geinstalleerd of kapot).
    De pc moet dan echt een aantal minuten uit en dan werkt het weer.

    Ik heb al het geheugen vervangen, videokaart goed aangedrukt… Het lijkt nu iets beter (soms reboot 'ie wel goed) maar weg is het niet.
    Dus er zit ander geheugen in, en ik heb het ook in een ander slot geprobeerd, maar nix hoor…


    In ieder geval zwaar vervelend als je drivers wilt vervangen :mad:


    Binnenkort wil ik de BIOS eens gaan flashen, eens kijken of dat werkt. En anders maar eens terug :(



    BTW: er zit 3 jaar garantie op MSI boards dus een nieuwe kopen hoeft niet :)
  • maak van die 3jaar maar 2jaar :) Kan BTW. verschillen bij welke leverancier je hem gekocht hebt! Jou moeder heeft de MSI k7t turbo en ik heb de MSI k7t turbo[b:17f141ad55]2[/b:17f141ad55] En ik heb maar 2jaar gerantie! :cry: Maar over 2jaar zit allang weer met een andere mobo :wink:
  • Ik heb inmiddels mijn K7T266 pro2 vervangen door een KT3 Ultra, ook van MSI, maar ik waag het erop. Ik kreeg toevallig afglopen zaterdag weer een PC terug en wat denk je? Weer een moederbord defect, zelfde probleem: Vier rode leds op de d-bracket, alleen kreeg ik deze helemaal niet meer aan de praat.

    De KT3 Ultra bevalt tot nu toe nog erg goed; M'n PC boot nu weer vanaf mijn dvd-station en tot nu toe nog geen rood ledje gezien!
  • Bedankt voor je opmerking, dacht dat er slechts 1 jaar garantie op de mb's van msi zat en de mijne is net kapot gegaan. Misschien door eigen schuld, maar dat wordt nu uitgezocht. geluidsdempende matten vs koeling
  • Nog ff over de garantie–> garantie perioden verschillen per dealer(leverancier)
  • Wat vaak verschillend is bij die garantieperiode is de winkelgarentie en de fabrieksgarantie. Winkels geven vaak 1 jaar garantie, en de fabriek vaak meer. Dus als dat jaar om is kan ze hem ook nog vaak naar de importeur oid opsturen.
  • vaak ben je hem dan wel ff kwijt! :(
  • GARANTIEBEPALINGEN
    1. U als eindgebruiker/handelaar heeft met uw leverancier een afspraak over uw onderlinge garantiebepalingen. Let hier goed op bij de aanschaf, en zorg ervoor dat u dit op papier hebt.

    2. Alleen rechtstreekse klanten (System integrators en distributeurs) kunnen direct producten die reparatie behoeven naar Mystar Computer B.V. sturen. Eindgebruikers en handelaren, die hun MSI producten niet rechtstreeks bij Mystar hebben betrokken, moeten het defecte MSI product naar hun leverancier sturen ter reparatie of vervanging.

    3. Controleer of het product werkelijk defect is, of dat uw specifieke configuratie problemen geeft.

    4. Zorg ervoor, dat als u producten opstuurt naar uw leverancier, er altijd een gedetaileerde fout- en configuratiebeschrijving en een kopie van de factuur bij zit. Vermeld hierbij ook de wijze waarop de eventuele fout te reproduceren is. Voeg evt. testrapporten van testsoftware toe (met naam v.d. software en versie). Ook is het belangrijk het product goed te verpakken, d.w.z. ESD veilig en op een manier dat het product niet kan beschadigen.

    5. Mocht U onverhoopt als eindgebruiker voor het feit komen staan dat uw leverancier, als firma, niet meer bestaat dan is er een mogelijkheid voor eventuele reparatie door Mystar. Neem dan contact op met Mystar Customer service. Een zending moet dan voldoen aan alle bovenstaande eisen. Niet ESD-veilig verpakte producten worden niet ter reparatie aangenomen. In geval van beschadiging, bijv. afgebroken componenten of beschadigde traces, wordt het product niet gerepareerd. De eindgebruiker dient de heen en terug transportkosten te betalen. Ook dient een kopie van de aankoop bon te worden toegevoegd. We proberen de retourtijd zo kort mogelijk te houden, maar omdat dit buiten het normale proces om gaat garanderen we geen retourtijd. Dit aanbod geldt niet voor handelaren.

    6. MSI (Mystar Computer B.V.) geeft haar direkte klanten een standaard garantie van 3 jaar.
    :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
  • JUJ, leuk voor als ik nog eens het waanidee krijg om een MSI te halen :P :P :P
  • Ik heb inmiddels een reactie gekregen van MSI over het probleem met de 4 D-leds:


    [quote:1300d1c23b]Er zijn verschillende oorzaken mogelijk:
    - Hardware problemen
    - Bios Instellingen staan verkeerd (Overclocked)
    - Installatie of Software problemen

    Hardware Problemen:
    Veel voorkomende problemen kunnen veroorzaakt worden door:
    - Een PSU die onvoldoende vermogen levert.
    - Cpu die te heet wordt
    - onbetrouwbaar geheugen
    - moederbord of andere componenten hebben problemen (compatibiliteits
    problemen of stabiliteits problemen)
    Om hardware problemen uit te kunnen sluiten zul je de verschillende
    componenten afzonderlijk moeten testen in gelijke configuraties.

    Bios Instellingen staan verkeerd (overclocked):
    Instellingen die het meest verkeerd worden ingesteld zijn:
    - High Performance Defaults worden geladen (Deze default set is alleen
    bedoeld voor performance tweakers en zet alle instelling op de snelste
    stand, ongeacht of de hardware daar geschikt voor is, ook worden
    niet-zichtbare settings aangepast). Wij raden daarom aan de "Bios Setup
    Defaults" of "Optimized Defaults" (afhankelijk van de bios) te laden en
    daarna de cpu timing en geheugen timing in te stellen waar de gebruikte
    hardware voor geschikt is.
    - CPU instellingen staan verkeerd.
    - Geheugen Timing staat te snel.

    Installatie of Software problemen:
    Meest voorkomende installatie en software problemen:
    - Aansluit problemen, slecht contact tussen connecties.
    - Hardware ongeschikt voor OS
    - Drivers niet of in de verkeerde volgorde geinstalleerd (eerst moederbord
    chipset driver, dan vga driver en dan de overige drivers)
    - Programma's niet geschikt voor OS.


    Best Regards

    Support Team
    support@msi-computer.nl
    Customer Service Dept.[/quote:1300d1c23b]

    Lekker vaag dus… :-? Dit i volgens mij een verklaring voor [u:1300d1c23b]alle[/u:1300d1c23b] problemen die voor kunnen komen.
  • Inderdaad. Want wat heeft het OS (onderin de lijst) nou met die D-leds te maken??? :roll:


    Het zal wel een algemene lijst zijn voor problemen, en niet (specifiek) voor de D-leds…
  • De enige ooraak die ik niet zie staan is:

    7. Moederboard zuigt.
  • Inderdaad Count, laatst weer een klant geadviseerd om geen MSI K7t266 te kopen. Ik heb de laatste tijd echt al 4 mensen in de winkel gehad die precies hetzelfde probleem hebben. Echt gaar… Nu heb ik zelf een KT3 Ultra en daar he ik tot nu toe geen gezeik mee gehad en ook nog geen slechte berichten gehoord…
  • Die KT3's schijnen het idd iets beter te doen, maar mij hebben ze nog steeds niet overtuigd, die MSI K7T pro2 die ik hier heb is ook al zo'n vaag ding. IDE1 doet het niet meer, afsluiten wil ook niet lekker, en hij is gewoon een stuk trager als de Abit KT7A die ik toen had :( Gelukkig zit dat ding in een router pc, en hoeft hij dus niet zo hard te werken.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.