Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Moederborden, processors, overklokken, casemodding en koeling

Garantie kapot moederbord

None
50 antwoorden
  • tja, de meeste winkels geven inderdaad 1 jaar garantie op onderdelen en systemen (soms langer op systemen, 2 of 3 jaar). Eventueel kun je idd extra verzekeren…

    Dat je van de winkel 1 jaar garantie krijgt betekent niet dat er voor bepaalde onderdelen een langere garantieperiode geld. Moederborden (meestal 3 jaar), harde schijven (3 jr), geheugen (10 jr), videokaarten (3/5 jr) en monitoren (3 jr) zijn daar vaak voorbeelden van.


    Als zo'n onderdeel na 1 jaar kapot gaat hoeft (?) de winkel de garantie niet meer voor je te regelen. Dat gebeurt meestal niet in ieder geval. Maar je hebt nog wel garantie. Dat moet dan met de importeur/leverancier geregeld worden.


    Ik zit ook met zoiets: ik had een mobo gekocht bij Memo, maar die zijn ondertussen failliet. Het mobo heeft een typisch probleempje en moet terug voor reparatie. Gewoon garantie, maar ik moet nu zelf zorgen dat het bij MSI komt in plaats van dat ik het in de winkel vlakbij af kan geven :(



    Heb je het defecte mobo eigenlijk mee teruggekregen? Anders kun je altijd nog dat mobo naar MSI opsturen en het laten repareren/vervangen. Wellicht kun je het dan 2e hands verkopen.

    Maar ik zou het eerst via de winkel proberen te regelen. Ik vind dat ze van die garantietermijn af moeten weten (en het zal me niet verbazen als ze het ook gewoon weten) en ik vind dat ze jou daarop hadden moeten wijzen ipv een ander mobo aansmeren :evil:
    [b:fc9709e286]kortom: werk van maken!!! [/b:fc9709e286]

    Probeer het eerst zelf, en als dat niet werkt ga dan bij een rechtswinkel o.i.d. informeren hoe zij erover denken!
  • [quote:2c87541751="diniz"]Idd, ik zou er werk van maken, btw wat voor mobo heb je er voor terug gekregen?[/quote:2c87541751]
    Ik heb er een Spacewalker moederbord voor terug gekregen.(nog nooit van gehoord)
    Toen ik de computerzaak met deze mail van MSI confronteerde wiste ze van niets dat de fabrikant 3 jaar garantie gaf op het moederbord.
    Zij vertelde mij dat hun distibuteur 1 jaar garantie geeft op dit moederbord.
    Om het moederbord op te sturen voor reparatie naar MSI en laten repareren en dan weer verkopen lijkt me ook geen goed idee,wie koopt er nu een opgelapt moederbord.
    IK zal jullie advies opvolgen en nog eens gaan zeuren bij die computerzaak, mar ik heb wel mijn laatste hard en software daar gekocht. :evil:
    Groeten ; Jos
  • [quote:87667e6be1="J.J.M.Kuijper"][quote:87667e6be1="diniz"]Idd, ik zou er werk van maken, btw wat voor mobo heb je er voor terug gekregen?[/quote:87667e6be1]
    Ik heb er een Spacewalker moederbord voor terug gekregen.(nog nooit van gehoord)
    Toen ik de computerzaak met deze mail van MSI confronteerde wiste ze van niets dat de fabrikant 3 jaar garantie gaf op het moederbord.
    Zij vertelde mij dat hun distibuteur 1 jaar garantie geeft op dit moederbord.
    Om het moederbord op te sturen voor reparatie naar MSI en laten repareren en dan weer verkopen lijkt me ook geen goed idee,wie koopt er nu een opgelapt moederbord.
    IK zal jullie advies opvolgen en nog eens gaan zeuren bij die computerzaak, mar ik heb wel mijn laatste hard en software daar gekocht. :evil:
    Groeten ; Jos[/quote:87667e6be1]

    Hoezo opgelapt??
    Ze fixen het gewoon helemaal of geven een nieuwe.
  • Inderdaad, je krijgt een goed-werkend moederbord terug (als het goed is :lol: ) dus dat lijkt me geen probleem.

    En het is nog altijd beter dan dat je helemaal geen geld krijgt voor het moederbord :-?
  • [quote:4e1307253f="Eddey"]Inderdaad, je krijgt een goed-werkend moederbord terug (als het goed is :lol: ) dus dat lijkt me geen probleem.

    En het is nog altijd beter dan dat je helemaal geen geld krijgt voor het moederbord :-?[/quote:4e1307253f]
    Oke ik zal er nog even een mailtje aan wagen naar MSI of ik hem kan opsturen voor reparatie.
    Maar dan zit ik evengoed nog met een extra moederbord , stel dat ik hem te koop zet, ik zelf zal geen tweede hands moederbord kopen en mocht deze nieuwe er de brui aan geven dan ben je alweer en jaartje verder [b:4e1307253f]hoop ik [/b:4e1307253f] . Tegen die tijd heb je al weer veel snellere systemen en gooi je hem toch in de grijze bak.
    Jos
  • Je kunt dat MSI bord toch gewoon 2e hands tekoop zetten??
    Daar vang je vast nog wel geld voor. Je kunt ook die Spacewalker terug aan de shop geven met het argument dat deze onjuiste informatie hebben vestrekt en ze moeten hem dan terugnemen en jou je 150 euro terugbetalen.
  • [quote:7b53758b5e="Marcel de Reus"]Je kunt dat MSI bord toch gewoon 2e hands tekoop zetten??
    Daar vang je vast nog wel geld voor. Je kunt ook die Spacewalker terug aan de shop geven met het argument dat deze onjuiste informatie hebben vestrekt en ze moeten hem dan terugnemen en jou je 150 euro terugbetalen.[/quote:7b53758b5e]

    Dat ik die 150 euro terugvang heb ik een hard hoofd in.
    Ik probeer eerst die distritbuteur eens het vuur aan de schenen te liggen.
    Ik heb al een mailtje naar de computerzaak gestuurd om het adres van hun distributeur te vragen.
    Ik zal jullie op de hoogte houden over het verdere verloop hierin.
    Bedankt voor jullie reacties.
    Gr:Jos
  • Na er een mailtje aan gewaagd te hebben en gevraagd om het adres van hun distributeur, kreeg ik als antwoord dat zij geen adres van hun distributeur geven omdat ik de spullen bij hun koop en niet bij hun leveranciers.
    Als je iets koopt ga je accoord met de voorwaarden en alleen op de harde schijf en de monitor geven ze 3 jaar garantie.
    Jullie begrijpen zeker wel dat ze een klant kwijt zijn. :evil:
    Gr ; Jos
  • mogen wij ook weten wie deze leverancier is ?
    Dan weten we waar we niet moeten kopen.

    ps. Heb je een rechtsbijstandsverzekering ? Leg het probleem aan hun voor, ze kunenn je wel helpen
  • [quote:22b4e4c44f="J.J.M.Kuijper"]Jullie begrijpen zeker wel dat ze een klant kwijt zijn. :evil:
    Gr ; Jos[/quote:22b4e4c44f]

    En ff aan je familie kennissen e.d doorgeven welke zaak dat is.
    Hier zijn de meeste daar ook wel in geinterresseerd.
  • www.tweakers.net/shopsurvey

    gewoon daar helemaal afzeiken, gegarandeert dat er klanten wegblijven :D
  • Nee mensen ik hou het netjes, ik zal ze niet aan de schandpaal nagelen, maar m'n vrienden en kennissen licht ik hier wel over in.
    En jullie weten mond op mond reclame gaat razend snel.
    Er zit ook al een nieuwe voeding, geheugen en een harde schijf in , dit was allemaal garantie en tenslotte als klap op de vuurpijl een nieuw moederbord .Alleen het moederbord viel dus buiten de garantie (volgens hun).
    Bedankt voor jullie reactie's
    Groeten; Jos
  • Als het in de Jan Steenstraat is weet ik genoeg.
  • [quote:a9276517c5="J.J.M.Kuijper"]Nee mensen ik hou het netjes, ik zal ze niet aan de schandpaal nagelen, maar m'n vrienden en kennissen licht ik hier wel over in.
    En jullie weten mond op mond reclame gaat razend snel.
    Er zit ook al een nieuwe voeding, geheugen en een harde schijf in , dit was allemaal garantie en tenslotte als klap op de vuurpijl een nieuw moederbord .Alleen het moederbord viel dus buiten de garantie (volgens hun).
    Bedankt voor jullie reactie's
    Groeten; Jos[/quote:a9276517c5]

    Lekkere PC's leveren ze dan :o
    Zet het BTW liever WEL op de shopsurvey: je kunt gewoon ook netjes vertellen waarom je ze een 1 geeft ;)
    Dit behoed andere mensen dezelfde fout te maken.
  • Niet aan de schandpaal??? Als iemand mij een kunstje flikte van 150 euro dan wist ik het wel, btw mond op mond (negatieve) reclame werkt altijd nog het best. Verder ben ik het eens met bosje, en een 3e man inschakelen…
  • Tuurlijk weet de winkelier daarvan af. Alleen is het in dit geval de FABRIKANT die 3 jaar garantie geeft… Zijn probleem dus, en niet dat van de winkelier. MSI behoort dat bord te repareren/vervangen. Het afschuiven van het probleem door MSI naar de winkelier is ook niet normaal
  • Dus gewoon ff een mail naar MSI.
    Die geven jou het adres van de Nederlandse inmorteur en je stuurt het op. Het wordt gerepareerd of je krijgt een nieuwe en je dumpt dat Spacewalker bord bij de shop en vraagt je 150 euro terug wegens onjuiste info.
  • [quote:abd2216b49="Straycat"]MSI behoort dat bord te repareren/vervangen. Het afschuiven van het probleem door MSI naar de winkelier is ook niet normaal[/quote:abd2216b49]


    Volgens mij is dit niet het geval hoor… Tenminste dat lees ik nergens.


    Gewoon een mail sturen naar support@msi-computer.nl . Ze geven gewoon 3 jaar garantie op hun mobo's dus dat zal geen problemen geven.
    Dan moet je alleen nog van je andere mobo af zien te komen… Dat zou ik toch echt met de pc-zaak proberen te regelen.
  • Wat ook nog wel eens helpen wil is de shopsurvey op tweakers invullen :lol: Had een keer een beetje gelazer met CTW, en als je je probleem daar neer zet dan kan het opeens wel snel geregeld worden :D
  • [quote:0c713c67d7="Marcel de Reus"]www.tweakers.net/shopsurvey

    gewoon daar helemaal afzeiken, gegarandeert dat er klanten wegblijven :D[/quote:0c713c67d7]

    wel bliven lezen hè BA ;)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.