Vraag & Antwoord

14 antwoorden
  • Mischien niet het juiste topic maar er is er niet een echt voor geschikt.
    Hoop toch dat de moderators het laten staan.
    En wil toch even weten hoe jullie hier over denken.

    Ik bestel een produkt bij de winkel alternate.
    Produkt kosten + 9.50€ verzendkosten.
    Oke dat is normaal.


    Nu blijkt het defeckt, Ik ongefrankeerd retour gestuurd want ik heb al verzendkosten betaald.
    Nu komt het: ik krijg het weer thuis.
    maar het is nooit bij alternate geweest.
    Het is naar een ptt verzonden.
    maar het is niet gefrankeerd verzonden dus gaat weer terug naar de afzender.
    Dit heeft alternate zo met de ptt geregeld.

    Want na wat gebel blijkt dat alternate zegt:
    als het ongefrankeerd bij de ptt aan komt sturen ze het terug dit zijn afspraken die wij met de ptt hebben.


    Oke maar:
    Je betaald 1 x verzendkosten voor een goed produkt.

    Blijkt het kapot dan is het, retour kosten ondernemer en hun zenden een goed produkt terug.

    Het zou mij in dit geval dus 9.50€ aan verzendkosten hebben gekost.
    Nu is het:
    9.50+ 20,15€ want waarschijnlijk is het heen ptt, ptt zegt nee moet terug is niet betaald en nu staat het weer hier, nog steeds kapot. nu moet ik het weer verzenden en dat is dus weer een x bedrag ik denk 9.50€.

    In totaal wordt het dan aan verzendkosten: 39.15€
    ipv 9.5€.

    Ik stuur het nu gefrankeerd retour.
    Ik heb terug gestuurd dat ik op 9.5€ na de verzendkosten terug verwacht.
    Dit is toch normaal of niet?






    :roll:
  • ik denk dat je het zelf kan betalen, maar ik vind dat het niet kan :)
  • ten eerste: zorg aub voor wat leesbaarheid in je bericht.

    Ik heb ongeveer het zelfde gehad met alternate, mn videokaartkoeler kon zo weer het zelfde doosje in. Verzendkosten zijn €5.50.

    Die €5.50 kom je niet onderuit. Zij moeten de retourverzendkosten betalen. Zo zit het volgens mij bij alle online winkels.

    Waarom die winkels €9.50 of 8.95 verzendkosten vragen is mij trouwens nog steeds een raadsel.
  • 9.50€ is vanwege het gewicht.
    Daar is niks mis mee.

    Maar als het kapot is en je moet het dus retour sturen dan is het kosten
    winkel lijkt mij want je hebt al verzendkosten betaald.

    Nu blijkt dat ze een afspraak hebben met de ptt dat als het niet betaald is dat het retour klant moet.

    Dit gaat dus van het postkantoor naar een ptt districkt, daar zeggen ze hee niet betaald dus het moet weer terug.
    Dat is in 1 keer 20,15€ in mijn geval.

    Nu moet ik het nogmaals verzenden want het staat nu in de zelfde verpakking als dat ik het heb verzonden thuis.

    Zeg weer 9.5€ dat is dan 20,15+9.5=29,65€ omdat zei een kapot produkt leveren? Buiten de 9.5€ die ik al heb betaald.

    In alle gevallen dat ik dit heb meegemaakt is het je betaald 1x verzendkosten:
    kapot, retour, alle verzondkosten winkel.
    Weet iemand hier de offieciele regels op?
  • Het alternatief is om het defecte produkt zelf naar Alternate te brengen, maar dan ben je waarschijnlijk een veelvoud van 5,50 kwijt. Dus zo onredelijk zijn die paar euro's niet. En Alternate is op zijn beurt weer verzendkosten kwijt als ze het produkt gerepareerd terugsturen, dus je deelt eigenlijk de totale verzendkosten heen en terug.
  • even een vraagje. jij moet 20 euro betalen aan TPG Post omdat je pakketje NIET bezorgd is omdat er geen porti op zat?

    Dan had TPG het niet aan moeten nemen het pakketje.
    Geld terugvorderen bij TPG zou ik zeggen, ze kunnen niet de kosten van het NIET bezorgen op jou verhalen.

    Overigens had je wel beter moeten kijken op de site van Alternate over retourneren van defecte goederen. Daar staat namelijk duidelijk op dat je de goederen ZELF moet frankeren.
  • [quote:f4a715deca="arjant2"]Jij moet 20 euro betalen aan TPG Post omdat je pakketje NIET bezorgd is omdat er geen porti op zat?[/quote:f4a715deca]Pakketje is wel bezorgd bij Alternate, maar niet geaccepteerd door Alternate.
    [quote:f4a715deca="arjant2"]Dan had TPG het niet aan moeten nemen het pakketje.
    Geld terugvorderen bij TPG zou ik zeggen, ze kunnen niet de kosten van het NIET bezorgen op jou verhalen.[/quote:f4a715deca]Nee, TPG moet ook gewoon ongefrankeerde pakketjes aannemen als de verzender (TS) dat wil. De ontvanger (Alternate) kan echter het ongefrankeerde pakketje weigeren als ze de portokosten niet wil betalen. Dan komt TPG de kosten van het heen en weer zenden weer verhalen bij de verzender (TS). Verzender had dus gewoon 5,50 euro pakketpost moeten lappen en niet gierig moeten zijn.
  • Nee de vestiging waar ik het af heb gegeven kan niet weten dat alternate geen ongefrankeerde produkten aanneemt.

    Dat gebeurt pas bij de echte sorteer ptt,s.
    Dit is in het dorpje waar ik woon een bakker waar je post af kunt geven.
    Ja de ptt krimpt ook in.

    Maar allemaal leuk, ook al melden ze dat je het gefrankeerd terug moet zenden.
    maar het is toch niet mijn probleem dat zei een kapot iets leveren?
    Dus als het goed is betaal je 9.50€.

    Als het kapot is betaal je dubbel+ alle ellende.
    Stel ze sturen 5x een nieuwe kapotte dan betaal ik in het totaal 6x verzendkosten?

    Ik vind het maar raar, dat je het zelf gefrankeerd terug moet sturen zijn dat hun regels of de officiele regels?
    Want als hun dus iets kapots afsturen gaat het je dus al meer geld kosten.

    Ik vind het een beetje probleem verleggen.
  • bij azerty moet je alles zelf dokken:

    ik bestel een product bij hun webshop: €8,50 verzendkosten
    product defect, dus moet ik het terugsturen: €5,50 verzendkosten
    product bekeken door azerty, geen gebreken gevonden: €10 onderzoekskosten + €8,50 verzendkosten.

    hopsadiekee
  • [quote:06444f3e7c="dadogg"]product bekeken door azerty, geen gebreken gevonden: €10 onderzoekskosten + €8,50 verzendkosten.[/quote:06444f3e7c]Als een shop idd. voor jan met de korte achternaam naar een onderdeel moet kijken, moet je idd. gewoon ook de verzendkosten terug lappen, lijkt me meer dan redelijk. 10 onderzoekskosten vind ik trouwens erg schappelijk, bij andere shops beginnen ze met 35 euro.
    [quote:06444f3e7c="r.marijnissen"]Stel ze sturen 5x een nieuwe kapotte dan betaal ik in het totaal 6x verzendkosten?[/quote:06444f3e7c]Als zoiets gebeurt, dan moet een zaak als Alternate wel de extra bijkomende verzendkosten gaan vergoeden. Doen ze dat niet, dan kun je je verhaal altijd kwijt in de Shopsurvey (hebben vele anderen met slechte ervaringen met Alternate al gedaan).
  • Toch heb ik al vaak iets retour gestuurd en het was altijd kosten winkel.

    Ik vind dit maar raar, je kunt wel zeggen je deelt de kosten:
    Ik stuur het kapotte op zij sturen een nieuw exemplaar terug.
    maar ik heb voor een goed produkt betaalt+verzendkosten.

    Dat zei dan iets opsturen dat niet 100% is tja.

    Ik vind het anders als dat je b.v 1 jaar garantie hebt en het gaat kapot naar 8 maanden. Dan wil ik gerust de verzendkosten betalen.

    Maar nu doe ik de doos open, sluit aan en kapot.
    Dus 30 minuten na openen van de doos merk ik dat het defeckt is.
    Waarvoor heb ik dan die verzendkosten betaalt
    voor jan …

    Ik ben benieuwd hoe ze het afhandelen.
    Ik stuur het retour terug en eis minimaal die 20,15€ terug.
    Als ze die regel niet met de ptt hadden dan hadden ze het netter af kunnen handelen.

    Want: defeckt, ik stuur het ongefrankeerd retour.
    Het komt aan bij alternate dan kunnen zij zeggen je krijgt een nieuwe.
    maar pas als je de verzendkosten hebt betaald.

    Dan is het dus 2x9.50€ voor een nieuw podukt.
    Nu 1x9.50€ + 20,15€ voor die afspraak tussen alternate en ptt. die ik dus totaal voor niks heb betaalt+ 9.50€.

    Dus minimaal 20.15€ voor niks, kom op of het niks is….
    :evil:
  • toch had het lezen van de voorwaarden voor retourzenden je een hoop ellende bespaard. De shop zal zich ook beroepen op haar voorwaarden.

    En bij bijna alle webshops moet je bij retourzenden eerst zelf de frankeerkosten betalen en pas later krijg je die eventueel terug…
  • zeker niet bij allemaal.
    Want ik heb al vaker iets terug gestuurd b.v bij freezing hardware.
    koste me niks.

    Buiten dat medewerker zei tegen me:
    nee hoor je kunt het zonder problemen retour sturen.
    Bij het postkantoor zeiden ze:
    retour of gewoon verzenden.
    Ik zeg retour, hun: dan zijn het kosten winkel.
    Ik had inderdaad nog iets beter kunnen lezen op hun site.

    Weer een andere werknemer alternate zei automatisch:
    heeft u het ongefrankeerd verzonden?
    ik: ja, hij: dan krijg je het weer terug. Dat is een afspraak die wij hebben met de ptt.

    Dus blijkbaar komt het erg vaak voor.
    Leuk 2x batalen,heen/terug ptt @ 22.15€ en het staat weer op de deur mat.

    Als ze het zou gewoon aannemen en pas een nieuw produkt leveren bij
    betaling van die verzendkosten dan had ik nu niet gezeten met 20.15€.

    Ik weet wel:betalen ze die 20.15€ niet dan was dat mijn laatste bestelling daar.
    Ik betaal nu 4x verzendkosten ipv van 1….
  • Dat is een van de nadelen van online winkelen, het staat als het goed is ook te lezen in de voorwaarden. Iemand zal toch voor de verzendkosten moeten opdraaien.

    Het is een ethische discussie welke partij dat zou moeten zijn, en dat hoort niet op dit forum.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.