Vraag & Antwoord

Anoniem
jellejansen
5 antwoorden
  • hoi ik heb denk ik een probleempje… :(

    soms dan reageert mijn pc niet meer op de muis of toetsenbord maar wel als ik de windows toets of Ctrl+alt+delete gebruik dan opend hij gewoon taakbeheer maar daar kan ik ook niks doen :-?

    de processor word dan voor ongeveer 65% gebruikt met alleen explorer en de normale systeem processen (ik zie ook niks lopen daar wat me niet bekend voorkomt)


    mijn setup: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+
    Windows XP Professional Service Pack 2
    NVIDIA GeForce 7800 GS
    2GB ram ddr 400
    ik heb nog ongeveer 100gb hardeschijf ruimte over (van de 400)

    in veilige modus heb ik geen last van dit probleem dus ik denk dat het een virus is
    maar ik heb een complete scan gedaan met AGV en dat leverde niks op :-?


    kan iemand me helpen? :(
  • Download het programma Hijackthis van de site: www.merijn.org Sla het op je bureaublad, of andere map op. Start het op en doe een systemscan only, sla de logfile op, kopieër alles wat in die logfile staat en post dat hier.
  • Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
    Scan saved at 15:29:29, on 23-9-2007
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    Boot mode: Normal

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
    C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
    C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\WINDOWS\System32\alg.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
    C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
    C:\Documents and Settings\Jelle\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\BH61YUXR\HiJackThis_v2[1].exe
    C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
    O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
    O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
    O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [amd_dc_opt] C:\Program Files\AMD\Dual-Core Optimizer\amd_dc_opt.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O16 - DPF: {67A5F8DC-1A4B-4D66-9F24-A704AD929EEE} (System Requirements Lab) - http://www.systemrequirementslab.com/sysreqlab2.cab
    O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
    O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
    O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
    O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe


    End of file - 2862 bytes
  • Ik denk dat ik het antwoord heb gevonden:

    De bestanden:

    cthelper.exe
    en
    ctxfihlp.exe, zijn voor de Creative geluidskaarten.

    Op internet staat op verschillende sites dat het er voor kan zorgen dat je pc blijvt vasthangen. Nu het volgende:

    Deze twee bestanden zijn niet essentiëel voor je systeem, (als je geen Creative geluidskaart hebt hoef je dit niet te lezen en kun je naar het volgende gedeelte!) maar zijn wel onderdeel van je geluidskaart.
    Als je deze twee bestanden uitschakeld heb je geen ondersteuning meer voor een 4.1 surround sound system, en je geluidskaart zou iets langzamer kunnen werken.

    Probeer eerst een de drivers van je eventuele geluidskaart te updaten:

    http://creative.com/language.asp?sDestUrl=/support/downloads

    Start je pc daarna opnieuw op, en kijk of het probleem verholpen is:

    Zoniet moet je het volgende doen:

    Doe dit erg voorzichtig!

    Klik op Start –> Uitvoeren –> typ in het venster: msconfig en druk op enter. Je krijgt een nieuw scherm te zien, ga naar opstarten en zoek in de lijst de items: ctxfihlp en cthelper en haal de vinkjes weg. Klik op toepassen en op ok, start je pc opnieuw op, en kijk of het probleem weg is.

    Als ook dit niet helpt zeg het dan even, dan kunnen we je misschien verder helpen.
  • het heeft geholpen

    citomaster dankjewel man :D

    ik dacht al dat het misschien iets met het geluid was want het gebeurde meteen als ik de mute knop gebruikte
    maar ontzettend bedankt


    hier kan een slotje op :D

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.