Vraag & Antwoord

Anoniem
Wim Brink
5 antwoorden
  • Ik heb vorig jaar twee Medion pc's bij de Aldi gekocht, de Akoya P7350 D.
    Deze machines hebben een AMD Phenom II X4 925 processor die draait op 2,8 GHz, 4 GB DDR3 RAM en een harddisk van 1,5 TB. Hierop heb ik de 64-bit versie van Windows 7 geïnstalleerd.
    Eigenlijk vanaf het begin zijn beide machines relatief traag. Ook reageren programma's regelmatig niet en moet je dan een tijdje wachten.
    Ik heb me al suf gezocht om hiervan de reden te ontdekken maar heb niets kunnen vinden. Weet iemand hier een oplossing voor?
  • Misschien eens tijd voor een schoonmaakbeurt.
    http://www.schoonepc.nl/windows7/schijfopruiming_schijfdefragmentatie.html
    http://www.piriform.com/CCLEANER
    Of misschien last van "spyware " of een virus? Is er een goede virusscanner aanwezig?
    Eens kijken met MBAM Free?
    http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

    Zijn beide machines wel "up to date "
  • tuurlijk is schoonmaken op zijn tijd gewenst en nodig, dus een goed advies, maar de ts klaagt over "vanaf begin (relatief) traag".
    van meer belang is dus te weten wat er allemaal op die pc meedraait.
    een goed overzicht (ook hiervoor) levert een hijackthislogje. (kijk even in het bovenste item van het subforum beveiliging en privacy hoe je dat maakt.)
  • Misschien is het antwoord toch in de vraag aanwezig, betreffende computers zijn kennelijk afgeleverd met een 32 bit OS en de TS heeft er een 64 bit systeem opgezet.
    Ergo ,daar kan iets fout zijn gegaan, hoe onwaarschijnlijk ook met Win 7.
  • Ik denk ook net zoals Alipapa, dat het aan de 64 bit Windows 7 installatie zou kunnen liggen. Tenminste als die Medion PC wel goed functioneerde met de originele 32 bit Windows 7 Home Premium Editie. Als die 64 bit Windows 7 DVD niet afkomstig is van Medion, dan zou het wellicht nodig kunnen zijn, dat er eerst drivers geïnstalleerd moeten worden, vanaf de Medion website. Ook kan de 64 bit Windows 7 installatie DVD beter niet afkomstig zijn, vanaf een onbetrouwbare (download) locatie.

    Om te checken of het hier om een hardwarematige oorzaak gaat, zou het goed zijn het systeem te testen. De harddisk zou gebenchmarkt kunnen worden via de freeware versie van HDTune. Eventueel kan de hardware verder worden gebenchmarkt via Sisoft Sandra Lite. Eventueel zou de harddisk en het werkgeheugen getest kunnen worden, buiten Windows om. Dat kan door de PC op te starten vanaf de Ultimate Boot CD. Waar onder andere diagnostische software op staat, om de harddisk te testen. En ook memtest86+ om het werkgeheugen te testen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.