Vraag & Antwoord

OS Anders

e-mail wordt niet opgehaald iPad

Anoniem
None
5 antwoorden
  • Op een iPad van de 2e generatie kan ik geen e-mail ophalen.
    Het verzenden van e-mail gaat wel.
    Op een laptop met Win 7 gaat het ontvangen en verzenden van e-mail wel goed.

    De volgende foutmelding verschijnt:

    De e-mailserver "imap.gmail.com" reageert niet.
    Controleer of u de juiste accountinfo hebt ingevoerd in de e-mailinstellingen.

    Harde reset bied geen oplossing.
    De accountinstellingen staan volgens mij goed.
    Ik ben echter niet zo bekend met dit OS dus graag eenvoudige uitleg; alvast dank!!!

    Wat zou de oplossing kunnen zijn?
  • Jos, gebruik jij het programma Mail wat standaard op de iPad zit?
    En is jouw (enige?) e-mail-account een Gmail account?

    Dan is meestal het invullen van je e-mailadres (van Gmail) al voldoende. De bijbehorende instellingen worden er automatisch bij gezocht. Althans, zo ging het op de iPad 2 van mijn vriendin.

    Misschien helpt deze website jou verder: http://www.apple.com/nl/support/ipad/assistant/mail/#section_0

    Begin daar bovenaan door op 'Instellen' te klikken.
  • Dank voor je reactie.
    We maken inderdaad gebruik van Mail van Apple; via die app bij Google ingelogd.
    Werkte prima tot nu toe.
    Nu de Google app gedownd en ingesteld; mail komt weer binnen.
    Gaan dit nu even uitproberen of het goed blijft werken.
  • Je zou anders even je email account kunnen verwijderen en opnieuw installeren dan neemt hij voor gmail meteen de standaard instellingen zoals porrelaar al aangaf.
  • @lodewijk 1988:

    Beetje late reactie en tevens geen aanvullende of nieuwe info.
    Wat Porrelaar heeft geadviseerd had ik al gelezen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.