Vraag & Antwoord

Anders (software)

export van exel of acces naar een CSV-file

5 antwoorden
  • Hallo Ik ben bezig om bestanden, naar een comma gescheiden file te exporteren. Dat wil niet echt goed lukken, de gegevens staan in exel in twee kolonnen. Dat is waarschijnlijk ook het probleem denk ik, is hier ook iemand die ervaring heeft met export via exel - acces - of direct naar een scv file. Die mij wat wegwijs kan maken, of dat het misschien ook op een andere manier kan. Mente
  • [quote:c68a943eae="Mente Holwerda"]Ik ben bezig om bestanden, naar een comma gescheiden file te exporteren. Dat wil niet echt goed lukken, de gegevens staan in exel in twee kolonne.[/quote:c68a943eae]Ik heb er wel ervaring mee, echter de ervaring is wat gedateerd. Met Access kom ik er zelf niet (meer) uit. Het was wel ooit mogelijk. VIa Excel was het in ieder geval mogelijk om ";" als scheidingsteken te gebruiken. Echter nu ik dat zelf probeer zie ik dat de tab als standaard scheidingsteken wordt gebruikt. Ik zal eens nagaan of ik een bijzondere optie vergeten ben te installeren. Ik gebruik overigens zelf Office 2000.
  • Oh ja, over het hoofd gezien: de scroll bar bij het kiezen van het gewenste formaat bij 'Opslaan als'. Kies ÇSV (gescheiden door lijstscheidingsteken'. Hmm, dan moet er alleen nog een optie zijn om dat teken aan te passen. Standaard is het een ';'. In Word kan dat ook worden aangepast, maar ja dat is weer wat omslachtig. Is er een speciale reden om de ',' te gebruiken?
  • Hans De reden is dat het programma een genealogie prg het alleen maar in dit formaat aan kan (inlezen). Het is namelijk een plaats file voorbeeld: Plaats Jurisictie Jurisictie Dokkum gemeente Dongeradeel Friesland Wat ik nu heb, zijn gegevens in twee kolonnen (uit buiten land) Mente
  • Dan zie ik alleen een mogelijkheid in 2 stappen: 1. Excel gebruiken om informatie naar .CSV bestand te converteren (met lijstscheidingsteken) 2. Word (of wat anders gebruiken) om de ';' om te zetten naar een ',' Zover ik kan nagaan kan het lijstscheidingsteken niet worden aangepast in Excel. De Help zegt er in ieder geval niets over en onder Opties kan ik op dat gebied ook niks instellen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.