Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

NortonAntiVirus, AutoLiveUpdate

Andre*K
8 antwoorden
  • Het komt een doodenkele keer voor dat AutoLiveUpdate geen nieuwe defs meldt, terwijl deze er wel degelijk zijn. Via een handmatige start van LiveUpdate haal ik dan wel nieuwe defs op.
    Volgens info van Symantec zou de tekst "autoupdt.trg" (de file) in de log file (Log.LiveUpdate) moeten voorkomen. Als dit het geval is, is AutoLiveUdate "aan het werk" geweest (middels NetDetect in de Windows taakplanner). Dit blijkt het geval. Toch worden de nieuwe defs niet "gemeld". Server foutje bij Symantec???
    Wie heeft hier meer ervaring mee?

    Groet,
    Ton
  • Ja, ik heb dit ook, merk het wel 's als ik al een tijdje geen automatische meldingen heb gehad en ik zelf 's op LiveUpdate klik. (LOL, nu weer zo) Ik denk alleen dat er nix aan te doen is…
    Ik heb btw NAV 2002, maybe is het bij nieuwere vesie verholpen, maar dan zouden ze dit ook in een programma-update kunnen stoppen…
  • Ik ben inmiddels een klein beetje wijzer. Op de Engelse knowledgebase van Symantec is info te vinden over het verschijnsel dat AutoLiveUpdate geen defs ophaalt en LiveUpdate wel…..
    Er vanuit gaande dat de Windows taakplanner goed werkt schjnt het wel eens voor te komen dat de file "Autoupdt.trg" corrupt is. Verwijderen is het advies: bij de volgende start van (Auto)LiveUpdate wordt-ie opnieuw aangemaakt. In mijn geval stond er inderdaad nog een oude file (4/12) welke dus niet was vervangen door AutoLiveUpdate. Nu dus wel…..
    Maar volgens een oudere knowledgebase file kan het ook voorkomen dat er een serverprobleem is bij Symantec. AutoLiveUpdate werkt net weer iets anders dan LiveUpdate!

    Groet,
    Ton
  • Hallo,

    Gebruik je toevallig Windows XP? Ik heb zelf met Norton AV 2003 het probleem gehad dat er niet automatisch werd geupdate, terwijl er wel nieuwe definities waren (en handmatig te installeren).
    Na veel zoeken bleek de oplossing bij de Scheduler van Windows XP te liggen, die alleen blijkt te werken als een opdracht (dus ook de Netupdate van Symantec) voorzien is van een logonnaam en wachtwoord…Toen ik hier mijn (administrator) loginnaam en wachtwoord invoerde ging het wel goed en wordt elke week zonder mijn tussenkomst keurig de zaak bijgewerkt.
    Zie: http://www.wintrouble.net/discus/messages/53/4849.html?1059751772.
  • Dit verhaal ken ik v.w.b. XP, maar speelt niet bij mij: ME

    Groet,
    Ton
  • lion
    Ik heb dat probleem ook wel eens gehad, bij mij was de
    oplossing om de taak de verwijderen in het taakoverzicht, en
    vervolgens een identieke nieuwe aan te maken.
    Sindsdien doet ie het weer prima.

    apeka,
    Ik heb een andere oplossing die alleen werkt als je XP Prof hebt.
    Ga naar uitvoeren en tik:gpedit.msc
    Selecteer vervolgens:computerconfiguratie=>windowsinstellingen=>beveiligingsinstellingen=>lokaal beleid=>beveiligingsopties.
    Klik hier in het rechtervenster de optie Accounts:"gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console" en schakel deze optie uit.
  • De taakplanner is slechts 1 van de mogelijkheden waarom het fout zou kunnen gaan. De correcte werking van de taakplanner is echter heel simpel vast te stellen……
    Voor zover ik nu na kan gaan is de oorzaak in mijn geval geweest:
    1) Serverfout bij Symantec
    2) Een onjuiste versie van "autoupdt.trg"
    Via de knowledgebase heb ik exact kunnen achterhalen (stap voor stap) wat er eventueel mis kan gaan.

    Groet,
    Ton
  • :x :lol: :) 8) :oops: :evil:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.