Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

cijferregistratiesysteem in excel; hoe uitprint per student?

Anoniem
w.bauhaus
7 antwoorden
  • Hallo,

    Ik ben bezig met excel om een cijferregistratiesysteem voor een klas op een school te maken.

    De opbouw hierin is als volgt:

    student1, cijferreeks van de vakken voor student1
    student2, cijferreeks van de vakken voor student2
    enz.. (tot 1000 studenten)

    Nou is mijn vraag:
    Ik zou graag een uitdraai per student willen kunnen maken.

    Om dit te kunnen zit ik er aan te denken om iets van een knop in de cel te zetten voor de student. Wanneer ik dan op deze knop klik moet alleen die student uitgeprint worden.

    Ik denk dat zoiets met een macro gemaakt moet kunnen worden, maar ik weet niet zo gauw hoe…

    Daarbij komt nog dat mijn lijst loopt tot 1000 studenten. 1000 macro's maken lijkt me een beetje te veel van het goede.

    Tevens moet het mogelijk zijn dat alle studenten opnieuw gesorteerd moeten kunnen worden op alfabet nadat er bijboorbeeld studenten bijgekomen zijn. Het sorteren is geen probleem maar daarna moeten de studenten nog steeds uitgeprint kunnen worden met uiteraard hun eigen cijfergegevens.

    Wie kan mij hiermee wat verder helpen?



    Met vriendelijke groet,

    W.Tulp
  • Is filteren geen optie?
  • Filteren zou kunnen,

    Maar ik moet op een gegeven moment ook meerdere studenten tegelijk kunnen uitprinten.

    Dan is het natuurlijk handig als ik elke student kan printen welke ik wil wanneer er een printknop bij elke student staat.

    Met vriendelijke groet,

    W.Tulp
  • Ik zeg: Access / FileMaker, kortom, een echte database

    mvrgroet Edmond
  • N.a.v. filteren: Als je in een aparte kolom (buiten het afdrukbereik) bijv. een "p" plaatst bij de uit te printen student, kun je daarop filteren.
  • het beste kun je een rapport aanmaken in word, waarbij je de gegevens uit excel haalt. bij het ophalen van de gegevens kun je diverse filtermogelijkheden aangeven. zelf heb ik dit al voor een hele afdeling gemaakt.
  • Een Database-programma lijkt mij ook beter toegerust. Of je moet wat van VBA afweten, bijv. met de Inputbox. Dan kan je als gebruiker steeds een andere variabele invoeren. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld:

    Dim FindThis As Variant
    Sheets("Blad1").Select
    FindThis = InputBox("Typ naam in van de student")
    Range("B2:B48").Find(FindThis).Activate
    End Sub

    Met wat aanpassingen krijg je mogelijk wat je wilt.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.