Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

Word / Excel probleem

erikmiddel
16 antwoorden
  • Hallo,

    Ik moet het volgende maken in Word of Excel:

    Een tabel, die kan ik maken. Maar deze moet automatisch op elke volgende pagina verschijnen. Zonder maar iets te hoeven kopieeren o.i.d.

    Er horen ook nog paginanummers bij, maar dat is natuurlijk peace of cake.

    WIE HELPT MIJ????

    Groetjes Erik
  • wordt die cursus gesponsord door een papierfabriek of een printerinktleverancier?
  • [quote:ed730f2b23="derkdejong"]wordt die cursus gesponsord door een papierfabriek of een printerinktleverancier?[/quote:ed730f2b23]

    Nou, dit is voor mijn stagebedrijf… :)
  • misschien als je aangeeft welk doel met de opdracht beoogd wordt dat iemand je kan helpen.
    op zich lijkt het me onzinnig om een tabel te maken en die dan automatisch naar een oneindig aantal pagina´s te laten kopiëren, namelijk. dan kom ik uit op gebruik van kop/voetteksten.
  • [quote:7487b7cb70="derkdejong"]misschien als je aangeeft welk doel met de opdracht beoogd wordt dat iemand je kan helpen.
    op zich lijkt het me onzinnig om een tabel te maken en die dan automatisch naar een oneindig aantal pagina´s te laten kopiëren, namelijk. dan kom ik uit op gebruik van kop/voetteksten.[/quote:7487b7cb70]

    Ik heb begrepen dat het de bedoeling is om een soort handleiding te schrijven. Dit gebeurd in het chinees, en in tabelvorm.

    Om het er overzichtelijk uit te laten zien moet het op elke pagina hetzelfde zijn. En nu willen we voor het gemak deze automatisch op elke pagina krijgen.

    Groetjes,

    Erik
  • als je op blad i een tabel aanmaakt, en daarbinnen tekst gaat invoeren loopt die tabel gewoon door over noodzakelijke volgende pagina´s.
  • [quote:cb08fda7b6="derkdejong"]als je op blad i een tabel aanmaakt, en daarbinnen tekst gaat invoeren loopt die tabel gewoon door over noodzakelijke volgende pagina´s.[/quote:cb08fda7b6]

    Daar heeft u gelijk in, maar ik maak 1 tabel op de eerste pagina, met verschillende formaten van cellen. En precies DIE tabel moet op elke pagina automatisch doorgevoerd worden.
  • Ik weet niet zeker of ik het probleem voor de volle 100% begrijp, maar misschien kun je hier iets mee:

    Gebruik Koptekst voettekst. en voeg vervolgens een tekstvak in.

    Het mooie van het tekstvak is dat je niet gebonden bent aan de toegewezen ruimte van de koptekst. (er blijkt niet uit je verhaal op welk gedeelte van de pag de tabel moet komen)
    Je kunt dit tekstvak dus over de hele pag heenslepen.

    Vervolgens kun je in dit tekstvak weer een tabel invoegen

    Als je vervolgens met ctrl+enter een nieuwe pag maakt wordt ook die tabel weer herhaald.

    Heb je hier wat aan?
  • Daar heeft u gelijk in, maar ik maak 1 tabel op de eerste pagina, met verschillende formaten van cellen. En precies DIE tabel moet op elke pagina automatisch doorgevoerd worden.

    tja, volgens mij is inherent aan een tabel dat de basisstructuur ervan wordt doorgezet, dus lijkt me dat toch de oplossing.
  • [quote:cc5efcda66="avh"]Ik weet niet zeker of ik het probleem voor de volle 100% begrijp, maar misschien kun je hier iets mee:

    Gebruik Koptekst voettekst. en voeg vervolgens een tekstvak in.

    Het mooie van het tekstvak is dat je niet gebonden bent aan de toegewezen ruimte van de koptekst. (er blijkt niet uit je verhaal op welk gedeelte van de pag de tabel moet komen)
    Je kunt dit tekstvak dus over de hele pag heenslepen.

    Vervolgens kun je in dit tekstvak weer een tabel invoegen

    Als je vervolgens met ctrl+enter een nieuwe pag maakt wordt ook die tabel weer herhaald.

    Heb je hier wat aan?[/quote:cc5efcda66]

    Nou in die tabel moeten wel gegevens komen, en die moeten op elke pagina anders….
  • [quote:545766ce5b="erikmiddel"]Nou in die tabel moeten wel gegevens komen, en die moeten op elke pagina anders….[/quote:545766ce5b]Ook dat kan. Namelijk met behulp van mailmerge (afdruk samenvoegen?)

    Je kunt dan Word koppelen met een database of excelfile en de velden in jouw tabel opnemen. vervolgens kun door te mergen naar een nieuw document verschillende output krijgen.

    Als de data die in de tabel ook nog eens afhankelijk is van de gegevens in het document zelf kun je deze het beste ook in die excel file hangen en ook voor deze gegevens velden in je Word-document hangen.

    Als de tabel moet reageren op data in het document, zou ik uitwijken naar Access…
  • Hi!

    Het moet een soort catalogus zijn, een soort van sjabloon die op elke pagina verschijnd en die je dus kunt invullen.

    Groetjes,
  • Nou ik haak af hier, Erik.

    Wat je vraagt lijkt in de ene posting tegenstrijdig met de ander posting en voor wat ik uit de rest kan opmaken is het antwoord inmiddels gegeven:

    gebruik de koptekst en voettekst om de herhaling voor elkaar te krijgen eventueel in combinatie met tekstvakken voor de posities op de pagina. Daarna met mailmerge de gegevens in je document rammen.

    Indien dit niet de oplossing is graag een nieuwe/duidelijke en volledige posting, dan kunnen we opnieuw gaan nadenken :wink:
  • [quote:4b537d73c9="avh"]Nou ik haak af hier, Erik.

    Wat je vraagt lijkt in de ene posting tegenstrijdig met de ander posting en voor wat ik uit de rest kan opmaken is het antwoord inmiddels gegeven:

    gebruik de koptekst en voettekst om de herhaling voor elkaar te krijgen eventueel in combinatie met tekstvakken voor de posities op de pagina. Daarna met mailmerge de gegevens in je document rammen.

    Indien dit niet de oplossing is graag een nieuwe/duidelijke en volledige posting, dan kunnen we opnieuw gaan nadenken :wink:[/quote:4b537d73c9]

    Hallo,

    Ik zal het u nog een keer uitleggen.

    Stap 1:

    Ik heb een kale pagina in Microsoft Word of eventueel Microsoft Excel. Hierin maak ik een mooie tabel, met kolommen in verschillende maten. Deze tabel vult de volledige eerste pagina.

    Stap 2:

    Er is een persoon bij ons op het bedrijf die graag een handleiding wilt gaan schrijven. De lay out van die handleiding is de tabel die we zojuist gemaakt hebben. Bij het invullen/maken van die handleiding moet dus de lay-out op elke pagina hetzelfde zijn. Anders ziet het er niet representatief uit.

    Stap 3:

    Nu is het de bedoeling dat de invuller op elke pagina de tabel in kan vullen met een andere inhoud. Maar zodra deze tabel vol is, ontstaat er een nieuwe pagina. Daar zie je dezelfde tabel, maar wel weer leeg zodat je deze zelf kunt invullen.

    Stap 4:

    Nu zou zoiets gerealiseerd worden, maar hoe pak ik zoiets aan. Het lijkt dus eigenlijk op een soort template die je kunt invullen.

    Ik hoop dat het nu iets duidelijker voor u is. Want ik vind het zelf erg lastig te realiseren.

    In afeachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Erik Middel :roll:
  • neem een makrootje op dat je een tabel aanmaakt die precies een pagina vult, knoop die makro aan een sjabloon, en vertel de invuller dat hij even op een toe te wijzen sneltoets moet drukken.
    maar ik blijf erbij: als je doorgaat in een tabel krijg je ook op elk volgblad dezelfde structuur.
    misschien dat je deze nieuwe suggestie nu eens wél wilt proberen…….
  • derk>>>
    Mogelijk geef jij inderdaad de makkelijkste oplossing aan, want je kunt in de tabeleigenschappen instellen dat de eerste regel van de tabel herhaald moet worden op de volgende pagina.

    erik>>>
    Als er al zaken vooraf ingevuld zijn in de tabel werkt dat niet en wordt het meteen een stuk ingewikkelder en dan zou ik met de koptekst en voettekst gaan smokkelen zodat het lijkt alsof er iets vooraf ingevuld is.
    Een stomme gebruiker kan dan echter wel iets achter de koptekst in de tabel invullen en dan zijn de rapen gaar.

    Ook in excel kan je wat fabrieken, want je kan precies instellen wat er afgedrukt moet worden en je kunt ook instellen dat er rijen herhaald moeten worden aan de bovenkant van de afdruk en je kunt de titels bevriezen in de weergave (windowinstelling)

    Je kunt natuurlijk ook een simpel tabelletje in ACCESS maken met een invulformulierje ervoor en een mooi rapportje, ben je ook klaar!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.