Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

dubbele postvak in bij Outlook

Edmond Varwijk
7 antwoorden
  • Sinds kort werk ik met [b:341dfc0986]Outlook[/b:341dfc0986] ipv Outlook Express, en schijnbaar heb ik een nederlandse versie (outlook 2003)en een engelse versie (outlook 2000 voor mijn gps) geinstalleerd.
    En vanaf dat moment komt iedere mail 2x binnen en bij het verwijderen van 1 mail wordt die ook automatisch ook uit mijn andere postvak in verwijderd.
    mijn eigen actie: heb alles verwijderd en alleen office 2000 geinstalleerd maar die dubbele map van outlook vandaag die blijft bestaan

    Hoe kan ik die 2e map (postvak in) verwijderen???
    zelfs mijn systeembeheerder kwam er niet uit……..
    Wie helpt mij verder??
  • Introduction

    Do you have a folder in Outlook (such as an extra Mail folder or Calendar) which you no longer need?

    This How-To Article shows you how to delete a folder in Outlook.


    Delete a Folder

    1. If not visible already, display the Folder List. (Click the View menu and select "Folder List".)

    2. Right-click the folder you would like to delete, and select "Delete".

    3. The folder will now be placed in the "Deleted Items" folder.

    4. To permanently delete the folder, click the Tools menu and select "Empty Deleted Items Folder".

    Important Note: Following Step 4 will permanently delete the folder you selected for deleting. The folder's contents can not be retrieved after it is deleted from the "Deleted Items" folder.

    grtz
    Falco
  • Welke versie heb je nu geinstalleerd? Als je hebt zou ik altijd voor 2003 gaan, zoveel beter (en vooral lekkerder) dan vorige versies.

    Je kunt de Mappenlijst openen (Beeld) en daar zie je dan die 'dubbele map' staan. een map in Outlook is gewoon een map in je PST en die kun je net zo behandelen als mappen in de Verkenner. Dus rechtsklik en Verwijderen. Voordien even kijken of de map wel leeg is en zoniet, alles selecteren en naar een andere map slepen.

    Een van de Postvakken In zal de systeemmap zijn, waar binnenkomende mail in terecht komt. Zo daar twijfel over is, stuur eens een mail aanjezelf en kijk in welke folder die belandt. Echt problemen kan het trouwens niet geven in het rechtskliksnelmenu van de systeemmap PostvakIN zal geen optie Verwijderen zitten. In de andere wel.

    mvrgroet Edmond Varwijk
  • Hoi Carla :D
    Sorry, ik heb het op dit moment erg druk, dus daarom deze late reactie:

    Het vreemde met Outlook 2002 en soms 2003 is het volgende: het schijnt dat in sommige gevallen problemen optreden met o.a. dubbele mappen. Ik bedoel vreemd omdat niet iedereen problemen heeft. Het heeft iets met een of ander synchronisatie fout te maken. Hoewel de Office programma’s van Microsoft niet echt goedkoop zijn, stelt Microsoft geen prioriteit om een patch uit te brengen.

    In principe zijn 4 mogelijkheden op deze probleem op te lossen.
    1- Vrij dure programma kopen om dit te verhelpen. Niet echt ideaal als je deze voor eenmalig gebruik nodig hebt. Je kan het hier kopen: http://www.sperrysoftware.com/jcEmailDuplicatesEliminator.asp
    2- Een ‘trial’ versie van ‘Duplicate Email Remover’ programma downloaden dat mogelijk helpt. Het is maar een trial dus werkt maar 30 dageg. Deze is hier te downloaden: http://www.sparnaaij.net/downloads.htm
    3- Misschien werkt deze uitleg (in het engels): http://www.sperrysoftware.com/Outlook/Outlook-Duplicates.asp#QB
    4- In het register ‘duiken’ om daar veranderingen uit te voeren. De locatie in het register moet ergens zijn bij =
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows
    NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Microsoft Outlook
    Internet Settings
    Hier vind je hexadecimale lijsten zoals hieronder. Je moet de lijsten vergelijken en zoeken
    naar identieke lijsten. Als het goed is dan is nr. 4 ‘het probleem’. Deze moet verwijdert worden.
    Vervolgens PC opnieuw opstarten.
    Voor alle zekerheid = in ALLE gevallen, voordat je iets gaat doen maak eerst een kopie van je adressen bestand (boek).
    Voorbeeld hexadecimale ‘foute’ lijst =
    4th key
    (Default) (value not set)
    00033009 00 00 00 00
    00033e03 21 00 00 00
    001e3001 "Personal Folders"
    001e3006 "Personal Folders"
    001e300a "PSTPRX.DLL"
    001e3d09 "INTERSTOR"
    001e6700 "C:\WINDOWS\Local Settings\Application Data\Micros..
    01020ff9 cb 3b eb 0e 71 aa d3 11 8f c4 00 e0 29 22 ab 83
    01020fff 00 00 00 00 38 a1 bb 10 05 e5 10 1a a1 bb 08 00 2b 2a 56 …
    01023414 4e 49 54 41 f9 bf b8 01 00 aa 00 37 d9 6e 00 00
    01023d0c 33 56 16 ed 71 da d3 11 92 f5 00 50 da d0 05 c9

    grtz
    Falco
  • [quote:525830e70d="Falconetti"]Sorry, ik heb het op dit moment erg druk, dus daarom deze late reactie:[/quote:525830e70d]

    Sluit ik me bij aan. Maar gelukkig deze morgen vroeg eruit.

    Ik had eerder al een mailtje van haar, wat ik overigens niet handig vind. DIngen die op het Forum spelen moeten ook op het Forum blijven, ik heb al mail genoeg :)

    [quote:525830e70d="carla1234567"]
    ——————————————————————————–
    Van: carla1234567
    Verzonden: zaterdag 10 april 2004 23:27
    Aan: edmond.varwijk@computertotaal.nl
    Onderwerp: dubbele map outlook


    Bedankt voor je reactie,

    Maar……….. was het maar zo simpel.
    Ik kan die ene extra map wel weggooien, maar dan zijn ze allebei weg!!!
    dus selectief die dubbele map weggooien gaat helaas niet.

    stuur ik mezelf een mailtje, dan komen ze in beide mappen binnen!!
    dus alles dubbelop!!
    heeeel irritant.

    Heb al geprobeerd om van mijn laptop het pst bestand te kopieren naar mijn desktop pc, maar ook dit werkt niet.
    zelfs mijn systeembeheerder kwam er niet uit…… dus het is ingewikkelder dan ik dacht.
    Hopelijk heb je nog een nieuwe suggestie

    Please help me!!!!
    [/quote:525830e70d]
  • Wat ik eerst zou doen is de PST (het bestand waarin Outlook al zijn mail en agenda en adressen bewaart) even kopieren, zodat je dus een tweede exemplaar hebt dat je eventueel kunt terugzetten. Jij zegt dat dit niet lukt, maar wat heb je precies gedaan? Je kunt toch gewoon de Windows Verkenner starten, jouw PST-bestand opsporen en terwijl Outlook UIT IS, dit bestand kopieren. En doe dan niet moeilijk naar je Desktop maar kopieer het gewoon even naar een andere map op dezelfde pc.

    Je hebt het ook over een systeembeheerder. Betekent dit dat je een bedrijfs-Outlook hebt (zo to spiek) en dat jouw Outlook samenwerkt met Exchange en we het hier niet hebben over een Outlook thuis die vanaf een mailserver POP/SMTP de mail haalt?

    mnvrgreet Edmond
  • Ik kreeg ook mail maar vond het even netjes om 1 en ander hier te zetten. Dan hebben ook anderen wat aan.

    Nu dat je over het Exchange hebt: dat kan ook de oorzaak zijn.
    Toch vreemd, als je een programma binnen een bedrijf gebruikt dan kun je toch met de helpdesk van Microsoft bellen?

    grtz
    Falco

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.