Vraag & Antwoord

Anders (software)

Automatische updat NORTON antivirus werkt niet

22 antwoorden
  • Ik ben recentelijk overgegaan van provider. (zonnet naar hetnet). Sinds die tijd werkt de automatische update niet meer met als gevolg een virus. Toch staat auto update netje aangevinkt. Hoe krijg ik de auto update weer werkend?? Mvg
  • deinslall norton. haal alles uit het register. install dan weer norton.
  • [quote:9b8b810212="plextor"]deinslall norton. haal alles uit het register. [/quote:9b8b810212] En koop èchte AV software. :D
  • [quote:fafab8e4bf="=Rieske="][quote:fafab8e4bf="plextor"]deinslall norton. haal alles uit het register. [/quote:fafab8e4bf] En koop èchte AV software. :D[/quote:fafab8e4bf] En welke zou dat moeten zijn in jouw ogen? :roll: En kom dan niet aan met McAfee...................
  • Ga naar geplande taken en delete de update taak, en maak vervolgens een nieuwe taak aan. Wel eerst de gegevens even noteren.
  • tja daarom heb ik norton eraf gegooid en norman opgezet , update werkt daarmee perfect
  • [quote:f7e6a4b982="DBP"] En welke zou dat moeten zijn in jouw ogen? :roll: En kom dan niet aan met McAfee...................[/quote:f7e6a4b982] http://www.nod32.com
  • [quote:b59a700246="=Rieske="][quote:b59a700246="plextor"]deinslall norton. haal alles uit het register. [/quote:b59a700246] En koop èchte AV software. :D[/quote:b59a700246]maar rieske 127.0.0.1 is toch de pop3 email scanner van NORTON :lol:
  • Wat bedoel je met verwijderen taken. Waar moet ik die dan verwijderen en welke gegevens moet ik noteren?
  • [quote:9b59e574a6="plextor"]maar rieske 127.0.0.1 is toch de pop3 email scanner van NORTON :lol:[/quote:9b59e574a6] :o
  • [quote:9a9a4df217="DBP"] En welke zou dat moeten zijn in jouw ogen? :roll: En kom dan niet aan met McAfee...................[/quote:9a9a4df217] McAfee, alsjeblieft zeg. Nod32 is een zeer goede en lichte scanner. Redelijk onbekend, maar alle veiligheidscracks op dit forum gebruiken 'm, hetgeen wel wat wil zeggen natuurlijk.
  • [quote:ead9083287="roy1000"]Wat bedoel je met verwijderen taken. Waar moet ik die dan verwijderen en welke gegevens moet ik noteren?[/quote:ead9083287] start -> configuratie scherm - > icoontje geplande taken daar moet er dan van iets in staan ik heb geen norton meer vanwege dat liveupdate gedoe :roll: daarom nu norman genomen werkt perfect met updaten.
  • Dit "gedrag" kan meerdere oorzaken hebben. Het 1e waar ik zelf aan zit te denken is 't feit dat NetDetect corrupt is. Via de taakplanner wordt Ndetect.exe uitgevoerd op bepaalde tijden. Standaard gebeurt dit bij aanzetten van de PC en vervolgens iedere 4 uur hierna. Dit programma "kijkt" of er een verbinding "naar buiten" bestaat. Als dit het geval is wordt LiveUpdate uitgevoerd; d.w.z. er wordt "onderzocht" of er nieuwere software (zoals virus definities) beschikbaar is dan jij op je PC hebt staan.... Als dit het geval is krijg je de mogelijkheid deze te downloaden, of 't gebeurt automatisch als je LiveUpdate zodanig geconfigureerd hebt dat e.e.a. plaats vindt "zonder het werk te onderbreken". Wat je zou kunnen proberen: Start NAV en kijk onder Options/LiveUpdate. Schakel alle vakjes uit (dus alles disabled). Sluit NAV en ga naar de Taakplanner (Taskschedueler) en verwijder de Symantec taak (NetDetect) voor zover aanwezig. Sluit de Taakplanner. Open vervolgens weer NAV en ga naar Options/LiveUpdate. Schakel alle selectievakjes weer in en sluit NAV. Open de Taakplanner en controleer of er weer een taak is toegevoegd.... Mocht je er niet uitkomen, ga dan eens naar www.symantec.nl en klik op service/support o.i.d. Van hieruit kun je de knowledge database eens bezoeken..... Suc6, Ton (n.b.: ik heb mezelf geciteerd uit 't HCCnet forum. Iemand met een soortgelijk probleem was ermee geholpen....)
  • Altijd lachen, Symantec Support...portemeflap bij!?
  • [quote:9af25d0f58="plextor"][quote:9af25d0f58="=Rieske="][quote:9af25d0f58="plextor"]deinslall norton. haal alles uit het register. [/quote:9af25d0f58] En koop èchte AV software. :D[/quote:9af25d0f58]maar rieske 127.0.0.1 is toch de pop3 email scanner van NORTON :lol:[/quote:9af25d0f58] [offtopic]127.0.0.1 is bij mijn weten nog altijd het (default) adres van je localhost. tik maar eens "ping localhost" in op je shell (dosbox)[/offtopic] verder lijkt me de eerste oplossing, dus norton deinstallen, register cleanen en norton weer installen een goede oplossing.
  • [quote:94204f6072="BrigitteW"]McAfee, alsjeblieft zeg. Nod32 is een zeer goede en lichte scanner. Redelijk onbekend, maar alle veiligheidscracks op dit forum gebruiken 'm, hetgeen wel wat wil zeggen natuurlijk.[/quote:94204f6072] Hmm, ik had d´r idd nog nooit van gehoord. Ik kan me echter niet voorstellen dat ie beter is dan Norton of McAfee. Het is dat ik al een virusscanner heb (Norton 2004), maar anders zou ik hem zeker proberen. In ieder geval een goede tip voor mensen die geen of oude anti-virus software hebben.
  • [quote:121583a5a3="DBP"] Ik kan me echter niet voorstellen dat ie beter is dan Norton of McAfee. [/quote:121583a5a3] Wen alvast maar aan het idee dan.
  • [url=http://www.antivir.de]Mijn anti-virus[/url]
  • [quote:f4496a8559="=Rieske="]Wen alvast maar aan het idee dan.[/quote:f4496a8559] Haha, blijf dromen zou ik zeggen. :P Ik ben iig ten volste tevreden met mijn Norton 2004. Heb tot nu toe nog geen problemen gehad met virussen.
  • dat komt dan nog wel... :P

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.