Vraag & Antwoord

Anders (software)

Norton AV, def update

7 antwoorden
  • Alle NAV gebruikers: Het komt wel eens een doodenkele keer voor dat een (Auto)LiveUpdate een van de volgende foutcode's geeft: LU1806 en/of LU 1856. Dit komt o.a. voor als er wel updates beschikbaar zijn, maar niet opgehaald / geïnstalleerd kunnen worden. Nu is er bij die software jongens (en zeker bij Symantec) veelal een (arrogant) sfeertje te proeven van "het ligt ergens bij de gebruiker", maar zeker niet bij ons.....! Ik heb wat documentatie webpagina's bij Symantec geraadpleegd (knowledgebase). Conclusie: het staat bol van de oplossingen en foutzoekmethodes voor de (eind)gebruiker, maar......: Als men in die documentatie nu eens begon met punt 1) "De fout ligt bij ons . Een verbinding met de server voor het verkrijgen van de software is op dit moment niet mogelijk"..... (o.i.d.) Dat zou een hoop gezoek besparen en men krijgt niet direct het idee dat er op de eigen PC iets mis is! Die indruk wordt in 1e instantie wel gegeven!! Zo ook hedenavond (11-09-05): NAV2003, LU weigert om defs op te halen op PC1. Een poging om op PC2 met NAV2005 geeft hetzelfde resultaat. (Ofschoon er nieuwe def's zouden zijn...) Misschien handig als Symantec toch eens een onderscheid ging maken tussen een "probleem" bij de eindgebruiker en een updateserver probleem.....?? Ik moest 't toch even kwijt, in de hoop dat er niet allerlei NAV gebruikers zullen zijn die de hele rattaplan direct maar opnieuw gaan installeren.... Rustig afwachten bespaart een hoop tijd!
  • In al die jaren dat ik NAV gebruik heb ik nu pas de tweede keer deze melding gekregen. Ben het wel met je eens dat softwareleveranciers is zijn algemeenheid redelijk arrogant zijn. Maar de eerste keer dat ik dit probleem had belde ik Symantec en kreeg direct een link waarmee ik de update toch kon uitvoeren. Voor die van vanavond kan je naar de volgende link en je update ook uitvoeren. Heb het net gedaan en is goed gegaan. http://www.symantec.com/avcenter/download/pages/DU-N95.html
  • Ik heb eerst maar eens even van een stukje nachtrust genoten en vanmorgen (ca. 11:00 uur) LU "handmatig" gestart. Alles klopte nu wel... Maar: dank voor de link! (Overigens blijf ik erbij dat men als 1e punt wel eens zou kunnen vermelden dat het "probleem" niet direct in eigen gelederen gezocht behoeft te worden en dat (veel) later een hernieuwde poging gedaan zou kunnen worden. Dit om te voorkomen dat iedereen ineens aan het herinstalleren zou slaan......!)
  • Graag gedaan en ben het volkomen met je eens. Dat bedoelde ik ook met de arrogantie.
  • Ik gebruikte in het verleden ook norton, maar zoals meerdere hier ondertussen weten ben ik overgestapt op nod32 en daar heb je dit soort probelemen niet.
  • [quote:4c34e10fe2="pdexie"]Ik gebruikte in het verleden ook norton, maar zoals meerdere hier ondertussen weten ben ik overgestapt op nod32 en daar heb je dit soort probelemen niet.[/quote:4c34e10fe2] Alleen jammer dat 't ook nog niet echt prijsvriendelijk is.... :(
  • Hoezo niet prijsvriendelijk?? is nog altijd goedkoper dan die bagger van symantec.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.