Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

Mail versturen via profider geeft foutcode 533

None
7 antwoorden
  • Ik heb een a-mail account aangemaakt mbv een beheerstool op de site waar onze mail binnenkomt.
    Echter indien die persoon een mailtje wil verturen krijgt ze altijd de volgende melding:

    De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

    John Doe (JohnDoe@hotmail.com) op 7-9-2005 16:32

    553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)
    [quote:0ad17e5463](NB. Naam is ivm privacy redenen aangepast)[/quote:0ad17e5463]

    Als ikzelf de bewuste persoon een mailtje stuur gaat dit wel? :o
    Wat is hiervan de oorzaak?

    Wie kan dit probleem oplossen…………
  • krijgt ze die melding alleen bij dát hotmailadres of bij alle mails die ze wil versturen?
    in het eerste geval: zou er een kleine verschrijving kunnen zijn van de domeinnaam? puntje teveel ofzo? (ik neem aan dat jij voor jouw welgelukte mailtje niet de zelfde pc = zelfde adresboek gebruikt.)
  • Dit antwoord krijgt ze bij alle uitgaande mail. Ik heb de link vanuit het mailtje gebruikt om typefouten te vookomen, en op mijn eigen machine. Mailen binnen ons eigen domein gaat dus wel….
  • dan zal het een (veiligheids)instelling binnen de eigen netwerkserver zijn.
  • Dat moet je mij toch even uit leggen.
    We hebben een zakelijke adsl verbinding naar het internet, via 'uiteraard' :wink: een firewall. Voor zover ik weet wordt daar niets tegen gehouden op basis van IP, user o.i.d. Verder draaien we Windows Server 2003 als Domein-server. Waar zou ik het dan volgens jou moeten gaan zoeken. :-?
  • van netwerken heb ik nauwelijks verstand, maar als ik nuchter redeneer dan:
    - lijkt het gebruikte mailprogramma oké want binnen eigen domein oké;
    - ligt het dus niet aan alle door jou gecheckte instellingen op de pc
    - dus ligt ligt het probleem tussen pc en buitenwereld: voila de server-instellingen.

    en daar komt nu bij: dat je kennelijk niet zeker bent van alle instellingen…
  • :oops:
    Het zat toch in outlook.
    Ik was vergeten een vinkje te zetten bij autorisatie voor de uitgaande mail…..

    Bedankt voor het meedenken.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.