Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

Servicedatabase is vergrendeld (0x8007041F)

Vaak (niet altijd) krijg ik bij het opstarten de volgende melding: Norton protection center: De servicedatabase is vergendeld (0x8007041F) en dan dat ik naar de Knowledgebase van Symantec moet gaan voor support, en dan de melding 10,1055. Ik ben dus naar die supportsite gegaan om de opties te proberen die daar worden voorgesteld. Helaas blijf ik die melding krijgen na een start van Windows. Weet iemand een echte oplossing. Aanvankelijk dacht ik dat het aan het splashscreen van Creative lag, die bij het opsterten ook tevoorschijn komt (eventjes) Ik heb de Audigy 2 van Creative. Het splashscreen heb ik uitgeschakeld maar de melding blijft komen. Nu is het wel zo dat ik verder weinig merk van slecht werkende software van Symantec (antivirus en zo) maar ik weet het natuurlijk niet zeker dus graag had ik een oplossing gezien van iemand die er meer verstand van heeft.

rob bogers