Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

orange email niet in outlook 2003

None
21 antwoorden
  • m'n orange emailaccount werkt niet in outlook 2003 terwijl alle instellingen wel goed zijn. Iedere keer vraagt hij bij verzenden en ontvangen om gebruikersnaam en wachtwoord, maar als je op OK klikt werkt het niet, terwijl ze wel goed zijn. Gebruikersnaam is gewoon het deel voor de @ en wachtwoord m'n wachtwoord.
  • Soms moet je ook het hele email adres gebruiken. Kijk voor de zekerheid ook eens naar de gebruikte poorten, die willen soms wel eens afwijken van de standaard.
  • Zet op de plaats van 'Orange' eens 'Wanadoo' ;-)
  • Had ik al allemaal al geprobeerd, en poorten wijken niet af volgens mij
  • En aanmelden met wachtwoordverificatie is ook niet nodig?
  • nee, dan krijg je dat de server je login verzoek heeft afgewezen, en encryptie geeft dat hij geen verbinding kan maken met de pop3 server, maar de juiste instellingen werken dus ook niet, hij doet gewoon niks.
  • Toch is het ergens een instelling, want ik gebruik die combinatie hier ook zonder enig probleem.
  • Naam = naam@orange.nl
    Wachtw. = zelfde als bij Wanadoo

    servers:
    pop3.wanadoo.nl
    smtp.wanadoo.nl

    Als dit echt goed staat moet het domweg werken want ook ik werk met Outlook 2003 en het gaat perfect.
  • bij is het pop.orange.nl
    en smtp.orange.nl
    dus zonder de 3 en orange
  • werkt allemaal niet
  • ik heb volgens mij inmiddels alle instellingen zo'n beetje gehad, maar hij wil maar geen email binnenhalen. Hij ziet de server blijkbaar wel, want als je bijvoorbeeld die wachtwoordverificatie aanzet krijg je dat het inlogverzoek is afgewezen. Maar hij doet dus gewoon niks als je verzenden en ontvangen doet, behalve een venster laten zien waar gevraagd wordt om gebruikersnaam en wachtwoord. Maar wat je daar ook invult, hij haal geen email binnen.

    Ook alles nog eens geprobeerd op een andere pc met een andere versie van outlook, maar dat werkt ook niet.
  • Ik heb kabel en 2003 en bij mij staan de instellingen als volgt:
    pop.cablewanadoo.nl (dus geen pop3)
    smtp.cablewanadoo.nl

    En alles werkt bij mij ook prima. Ik heb niets overgezet naar Orange….. .
    R.

    oh ja: gebruikersnaam is cijfers/letters@wanadoo (dus zonder NL)
  • mijn gebruikersnaam is echt orange geen wanadoo, maar dat nl zal ik nog even weghalen dan, overigens heb ik geen kabel (dus geen cable in de server) en ook geen adsl, ik heb internet via de campus van de universiteit.

    zonder die .nl werkt het ook niet
  • Ik zou haast gaan denken dat het gewoon aan het campusnetwerk ligt.
  • voor ontvangen moet je wel de pop server van orange hebben
    voor verzenden moet je de smtp server van je universiteit hebben
  • maar ontvangen lukt ook niet (verzenden doe ik niet eens met die account, dus maakt me eigenlijk ook niet uit)
  • vraag eens aan de beheerder of soms de ontvangst van vreemde email adressen geblokt is
  • Ik heb @home en een hele zooi extra accounts en ook een wanadoo account. [b:0d0bfc25ef]Wanadoo kun je niet ontvangen in outlook via een pop server als je een andere provider hebt dan wanadoo zelf.[/b:0d0bfc25ef]
    (overal waar wanadoo staat mag je ook orange invullen).

    Tenminste, zo was het afgelopen jaar.
  • het ontvangen van orange mail niet op een andere provider is, zover ik weet, bij hert vree abbo van hun
  • de universiteit heeft geen internetprovider, dat zijn ze voor zichzelf, en een goede ook, iedereen op de campus heeft 100Mbps downstream en ook een flink hoge upstream, maar het probleem is dus gevonden.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.