Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

Afspeelproblemen na installatie Creative Xi-fi

None
5 antwoorden
  • Ik heb gisteren mijn Soundblaster Live geluidskaartje vervangen door een Creative Xi-fi Xtreme audio. Procedure:

    - drivers oude kaart verwijderd
    - registerschoonmaak met meerdere programmas
    - nieuwe kaart erin
    - software/drivers nieuwe kaart geïnstalleerd.

    Alle instellingen/trucs m.b.t. de nieuwe Xi-fi werken perfekt. MAAR:

    Vanaf dit moment willen mijn .avi videobestandjes niet meer openen met Zoom Player (vind ik om bepaalde redenen een prettig programma), en willen mijn .flv bestandjes niet meer openen met Flv Player. Ik krijg een BSOD
    De .avi bestanden openen prima met Windows Media Player, VLC Media Player, Creative Player en nog een paar spelertjes.

    Ik heb Zoom Player en FLV Player gedeïnstalleerd, opnieuw een registerschoonmaak gedaan en ze opnieuw geïnstalleerd. Opnieuw direkt een BSOD.
    Het BSOD geeft de 0x0000008e stopfout. Die zou wijzen op een geheugenprobleem. Ik zal later Memtest er eens op loslaten, maar mijn systeem loopt superstabiel en het kan wat mij betreft geen toeval zijn dat precies na het inzetten van de Xi-fi dit probleem optreedt.

    Iemand een idee waar ik het zou kunnen zoeken? Anders moet ik me instellen op het gebruik van andere videospelers en dat is voor een oude man geen sinecure! :o
  • Oke ff een tip. Als je nog nooit kaarten heb geinstalleerd, doe het dan ook niet hoe simpel het lijkt. Ik heb er aardig wat probleempjes mee gehad. Nu denk ik, ik laat de pro's het werk wel doen.
  • Vreemde reaktie, zeg. Vooral op zo'n forum als dit.

    Heb vele malen al alles in een computer vervangen overigens. Het betreft hier wsch. een compatibiliteitsprobleem.
  • [quote:f12b2f9deb="KeesA"]Vreemde reaktie, zeg. Vooral op zo'n forum als dit.

    Heb vele malen al alles in een computer vervangen overigens. Het betreft hier wsch. een compatibiliteitsprobleem.[/quote:f12b2f9deb]

    Hoi,
    Al even gekeken of er update's zijn? Ik heb pas de extream music erop gezet, kon daarna gelijk de heleboel updaten.
    Op deze site http://nl.europe.creative.com/ onder tab ondersteuning staat software auto update ( hij vraagt eerst active x te inst. ) daarna zoekt hij op de comp. en laat zien wat erin zit, klik op de knop updat en vink aan wat u wil, klik op downloaden instaleer en klaar is kees misschien werkt het dan beter succes.
  • Updates zijn er niet voor mijn kaartje. Het is ondertussen wel opgelost: ik heb een stuk van de Creativesoftware (ik geloof de audioconsole) gedeïnstalleerd d.m.v. systeemherstel. Nou werkt alles weer als voorheen.

    Ik kan er geen chocolade van maken, maar ben weer een tevereden mens.

    Dank voor je reaktie!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.