Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (software)

printerinstallatie werkt niet (HP Officejet 5505 all in one)

Eddy X
11 antwoorden
  • De HP printer heeft steeds goed gewerkt. De scanner vertoonde echter kuren. Als ik wilde scannen verscheen de melding dat scan.msi niet gevonden kon worden. Onzin, stond in de directory. Als ik maar vaak genoeg op annuleren klikte gebeurde er van alles en ging de scanner uiteindelijk aan het werk. Lastig. Gisteren de printer gedeinstalleerd. Nieuwe installatie lukt niet. Met behulp van software verwijderen, ccleaner, easycleaner en regscrub alles verwijderd en register geschoond en opnieuw geinstalleerd. Ook niet gelukt. Installatiesoftware en driver van HP gedownload. Weer alles geschoond en geinstalleerd. Lauw loenen. Wat ik wel krijg is de zgn. HP-dirigent maar daar staat alleen 'softwareupdate' en 'hp imagezone' in. Scanner, fax en het belangrijkste, de printer zelf staan er niet in. Ook niet in het configuratiescherm te vinden.
    Toen ik Norton (NIS) nog gebruikte moest dat worden uitgezet als ik iets wilde installeren. Nu gebruik ik Windows Live Care als virusscanner en firewall. Prima programma maar ik kan dat niet uitzetten (althans ik weet niet hoe). Zou dat de reden kunnen zijn dat de installatie niet lukt?

    Graag advies en alvast bedankt.

    Willemijn
  • helaas heb ik geen oplossing, alleen schrale troost. Ook bij mijn HP PSC 1417 is de software beroerd. Vaak vervelende popups, dingen die het niet doen, iedere keer een proefpagina. Ik kwam dit soort klachten wel vaker tegen. Opnieuw deïnstalleren en installeren duurt eindeloos, contact met HP levert niets op (of geen antwoord) en ga zo maar door!
  • Gebruik je een netwerk thuis met meerdere computers? Anders sluit je hem eens aan op een andere computer en installeer je hem daarop. Deel dan de printer in je netwerk. Daarna kun je hem via het netwerk openen. Hij vraagt dan of je de stuurprogramma's wil installeren. Dat doe je. En als het goed is kun je hem dan weer op je eigen computer aansluiten.
  • Nieuwe aanvulling: windows installer doet het niet. Dat is een mededeling die ik krijg. Ik moet contact zoeken met iemand 'die er verstand van heeft' Bij deze dus het verzoek om mij te vertellen wat ik nu moet doen. Ik heb instmsi.exe geprobeerd maar krijg de mededeling dat er een verkeerde versie is. Geen idee hoe nu verder.

    Graag hulp!

    Willemijn
  • Nog een aanvulling: windows installer voor xp gevonden op internet en dat geinstalleerd. Heeft niet geholpen. Opnieuw de software geinstalleerd voor de printer maar opnieuw schiet die na 35% ineens door naar 100% en wordt de configuratie niet afgemaakt. Alleen HP-dirigent, PrintScreen, Image zone en Systeemdiagnostiek zijn geinstalleerd. Alle juist belangrijke zaken dus niet. Ik snap er helemaal niets meer van. Meer dan ik nu heb gedaan weet ik niet en gaat mij vooralsnog boven het petje.

    Wat kan er toch aan de hand zijn?
  • Installeer eens Windows NET Framework 2.2
  • Zoals aanbevolen heb ik net.framework 2.2 geinstalleerd. Geen idee wat het is en doet maar goed. Daarna opnieuw geprobeerd de software te installeren. Ging het tot nu toe fout bij ca. 38%, nu al bij 10%. Als ik dan setup opnieuw draai krijg ik de mededeling dat de software geinstalleerd is. In de directory program files/hp staan dan de eerder genoemde subdirectories en weer ontbreekt alles. Ik heb daarom gekozen voor apparaat toevoegen maar dat wil ook niet. Setup stopt er dan direct mee. Vandaag al bijna de hele dag bezig geweest. Wat een gedoe.

    Ik roep weer hulp in. HP is tot maandag niet te bereiken en ik moet het e.e.a. printen.

    Laat me niet in de steek a.j.b.!

    Willemijn
  • Weet niet of het in dit geval er wat met te maken heeft, maar veel HP printer én scanner software heeft compatibiliteits problemen met IE7.
    Voor jouw Officejet: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&cc=us&dlc=en&product=311264&lang=en
  • Dank je wel voor de hint. Ik had de patch al gedownload en gedraaid. Geen oplossing. Heb inderdaad IE7.
    Misschien nog een andere oplossing beschikbaar?
  • mijn opmerking van 24/2 klopt dus met het antwoord van Eddy X: ook ik heb (naast FF) I.E.7.
  • HP heeft mij met veel geduld goed geholpen met de zgn chatsessie. Fout lag bij mij en niet bij de printer, de usb-kabel was niet goed aangesloten.
    Tja, dan stijgt het schaamrood je wel naar de kaken. :oops:
    Iedereen die gereageerd heeft van harte bedankt.
    Dit onderwerp kan gesloten worden!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.